מפקד טקס קבלת הפנים לנשיא טראמפ: "תחושת סיפוק. ייצגנו את צה"ל בכבוד"

רגע אחרי שהמריא מטוס ה"אייר פורס 1" מישראל, שוחחנו עם ראש מדור האירועים והטקסים בצה"ל על קבלת הפנים לנשיא האמריקני, ושמענו ממנו על ההכנות לאירוע, תחושת הסיפוק והשבחים מטראמפ

23.05.17
מערכת את"צ

 כראש מדור האירועים והטקסים בצה"ל, סא"ל עודד נהרי רגיל לקבל את פניהם של אנשים שרובנו מכירים בעיקר מרחוק.

 "הקיץ אני מתחיל את שנתי ה-19 בתפקיד, וזכיתי לקבל נשיאים, ראשי מדינות ואפיפיורים", הוא מספר, "בכל ביקור כזה יש ממד של היסטוריה".

וגם הביקור האחרון לא היה שונה מקודמיו. יחד עם ראש ענף משטר ומשמעת, סא"ל אורן אברהם, פיקד סא"ל נהרי על טקס קבלת הפנים לנשיא ארה"ב דונאלד טראמפ ורעייתו מילאנה. "יש תחושת סיפוק נהדרת", הוא מעיד זמן קצר לאחר המראתו של טראמפ. "המשימה שהוגדרה לנו בוצעה והושלמה. ייצגנו את צה"ל בצורה הכי טובה שיש".

בתום האירוע זכו המארגנים והמשתתפים לשבחים ולהערכה, אפילו מצד מנהיג המעצמה הגדולה בעולם. "הנשיא טראמפ הודה לאורן ולי", הוא מספר. "אנחנו שמחים על כך. זו מזכרת לדורות הבאים וחוויה לכל החיים".

על מנת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים, התאמנו המשתתפים, בהם אנשי משמר הכבוד, הדגלנים ותזמורת צה"ל, במשך קרוב לארבעה ימים: "הם תרגלו את מצבי היסוד של התס"חים, צעידה ועמידה ממושכת. באירוע כזה הם יודעים שכל העיניים בישראל ובעולם נשואות אליהם, מבינים היטב את המשימה ונרתמים להצלחתה".  

הביקור הנשיאותי אומנם הסתיים, אך סא"ל נהרי ממש לא נח על זרי הדפנה. "אין ירידת מתח – לא אצלנו", הוא מדגיש, ומיד מונה רשימת אירועים וטקסים אליהם הוא כבר נערך.

"כשרואים את משמר הכבוד של צה"ל, את החיילים ששומרים על ביטחון המדינה 24/7 וגם מייצגים את הצבא שלנו בצורה הכי טובה – זה מוכיח לעם בישראל שיש על מי לסמוך", הוא מסכם בסיפוק.