תרגיל ה"בלו פלאג" הגיע לסיומו. צפו

8 מדינות, 10 ימים וכ-1,200 משתתפים: תם ה-"blue flag", תרגיל אווירי בין-לאומי שנערך בבסיס עובדה. "תעודת כבוד לצה"ל ולמדינת ישראל"

16.11.17
מערכת את"צ

היום (חמישי) הגיע לסיומו תרגיל ה-"BLUE FLAG", תרגיל אווירי בין לאומי רחב היקף, שנערך בבסיס עובדה במהלך השבועיים האחרונים.

בתרגיל, בו השתתפו מספר שיא של מדינות וביניהן: יוון, פולין, איטליה וארצות הברית, לקחו חלק בפעם הראשונה גם חילות האוויר של צרפת, הודו וגרמניה.

במהלך התרגיל לקחו חלק כ-1,200 משתתפים מכלל מערכי חיל האוויר ובמסגרתו טסו מטוסי קרב, מסוקים ומטוסי תובלה אשר ביצעו טיסות משותפות במהלך עשרה ימים.

"התרגיל משקף למדינות העולם את איכותו של צה"ל, את רמתו של חיל האוויר הישראלי, ואת האנשים שמתחזקים ומטיסים את המטוסים שלנו", אמר מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין. "אני חושב שללא כל ספק זו תעודת כבוד לצה"ל ולמדינת ישראל".

"מדינות המזרח התיכון משתנות ללא הרף ואליהן נוספים שחקנים וארגונים שאנו צריכים להבין כיצד להתמודד עם כל אחד מהם", מוסיף אלוף נורקין. "כמפקד חיל האוויר אני שואף לראות את החיל כרלוונטי, ובשביל זה עלינו ללמוד ולפתח שיטות חדשות להתמודדות עם איומים".

"תרגיל ה-'BLUE FLAG' הוא מפגן של עוצמה, תיאום, שיתוף פעולה ודיוק – ישראלי ובינלאומי", מוסיף מפקד בסיס עובדה, אל"ם איתמר ומסכם: "אני גאה כאיש חיל האוויר וכישראלי בתהליך התכנון, הביצוע ובתוצאה הסופית. כעת עוברים לשלב התחקירים מתוך מטרה להמשיך ולהשתפר".