הכירו את ההאמר המתהפך:

מתקן ייחודי שנקלט בבא"פ אליקים מדמה התהפכות "האמר" צבאי. המטרה: להדגים לחיילים בצורה המוחשית ביותר את הסכנות הטמונות בנהיגה. כך זה נראה

05.06.17
מערכת את"צ

כחלק מהמלחמה נגד תאונות ותקריות בהן היו מעורבים כלי רכב צבאיים בשנים האחרונות, קלט לאחרונה בא"פ אליקים סימולטור מיוחד כצעד להגברת המודעות לסכנות הטמונות בנהיגה.

הסימולטור מדמה למעשה התהפכות "האמר" צבאי, ומטרתו העיקרית היא להדגים בצורה המוחשית ביותר כמה הכרחית חגורת הבטיחות לשמירה על חיי הנוסעים.

למתקן הייחודי יש את היכולת להתהפך ב-90 מעלות, כך שהרכב יישען על הצד, ב-180 מעלות כך שהרכב יתהפך על הגג, והוא אף מסוגל לבצע סיבוב של 360 מעלות.

אם החוויה המטלטלת הזו לא מספיקה, ההאמר גם מצויד בגופי קלקר רבים בצורת כלי נשק, קופסאות ובקבוקים, שנועדו להמחיש לנוסעים את החשיבות של עיגון הציוד ברכב - שכן במקרה של התהפכות, הוא עלול להתפזר ברחבי הרכב ולגרום לפגיעה קטלנית בנוסעים.

"כל המתנסים בסימולטור טענו שמדובר בחוויה חשובה ומשמעותית, שהבהירה להם את חשיבות אמצעי הבטיחות ברכב, בין אם הצבאי או האזרחי", מדגיש מפקד בית הספר לנהיגה בבא"פ, רנ"ג שרון שוורץ. 

לאור התגובות החיוביות, לפי רנ"ג שוורץ, הוחלט להכניס לשימוש בחודשים הקרובים סימולטורים זהים נוספים ולהציב אותם בבתי הספר לנהיגה ברחבי הארץ.

הסימולטור עתיד לעבור שינויים ושכלולים שיקנו לו יכולות תרגול נוספות מעבר לחוויית ההתהפכות. "אני מקווה שכבר במהלך השנה הקרובה נסיים להתאים ולשדרג את המתקן, כך שהחיילים יוכלו להתנסות באמצעותו גם בהיחלצות מבעד לדלתות הכבדות, יכולת שעשויה להיות קריטית ברגע האמת", מסכם רנ"ג שוורץ.