"5 עשורים עברו מאז - אך מסירות ומחויבות הלוחם הישראלי לא השתנו"

23.05.17
מערכת את"צ

היום (שלישי) התקיים ברחבת הכותל המערבי מסדר לציון 50 שנה לאיחוד ירושלים במעמד נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין, ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, מפכ"ל משטרת ישראל, רב-ניצב רוני אלשיך וראש עיריית ירושלים, מר ניר ברקת.  

במהלך היום נערכו מספר מופעים במסגרת ציון יובל למלחמת ששת הימים: בתחילת היום סיירו מפקדי ולוחמי חטיבות השחרור לדורותיהם בנתיבי קרבות הפריצה לירושלים. בהמשך, התקיים בגבעת התחמושת מסדר הוקרה ללוחמים שהשתתפו בקרבות על העיר ירושלים במעמד מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה ובו הוענקו בטקס חגיגי מדליות הוקרה למפקדי ולוחמי העבר ולבני המשפחות השכולות אשר איבדו את יקיריהם בקרבות על איחוד העיר.

במסדר לציון 50 שנים לאיחוד ירושלים שנערך הערב, ליוו את הנפת דגל המדינה שלושה מוותיקי חטיבות שחרור ירושלים, אשר החזיקו את דגל המדינה המקורי שהונף בכותל המערבי לפני 50 שנים.

"היום נזכיר ונזכור גם את אלו שלחמו אך לדאבון הלב לא שבו משדה הקרב", אמר הרמטכ"ל, "הזכות הגדולה שהעניקו לנו כרוכה בחובה גדולה לא פחות: להגן על המדינה, להבטיח את קיומה ולאפשר התפתחות, שגשוג ופריחה". 

"חמישה עשורים עברו מאז מלחמת ששת הימים- המזרח התיכון משנה את פניו והאיומים פושטים ולובשים צורה, צה"ל התעצם ומתאים עצמו לאתגרי העתיד. דבר אחד לא השתנה: המחויבות, המסירות והאחריות של הלוחם הישראלי. כאן, בלב ליבה של בירתנו הנצחית ולמרגלות אבני העד של הכותל המערבי, מתייצבים לוחמי צה"ל לאורך כל השנה ונשבעים אמונים למדינת ישראל, ובכך מדור לדור ממשיכים את מורשתם, את עוז רוחם ואת רוח הלחימה של לוחמי מלחמת ששת הימים".