פריסה מוגברת בגבול עזה לקראת יום ה"נכבה"

13.05.18
מערכת את"צ

צה"ל משלים את היערכותו לקראת המאמץ המוצהר של ארגון הטרור חמאס לביצוע הפרות סדר אלימות וניסיונות פריצה המוניים של הגדר, בחסות יום ה״נכבה״. ההיערכות כוללת פריסה מוגברת של מספר גדודים לוחמים בגבול עזה, יחידות מיוחדות, כוחות איסוף מודיעיניים וצלפים. כמו כן, יתוגבר פיקוד המרכז במספר גדודים לוחמים וצוותי איסוף מודיעין.

בימים האחרונים, זוהו פעילי חמאס מפרקים עמדות שליטה לקראת הפרות סדר האלימות הצפויות להתגבר ביום ה״נכבה״. הפעולה מוכיחה כי חמאס מסיר את הרסנים, ופועל באופן גלוי על מנת להעצים את הפרות הסדר האלימות. ארגון הטרור חמאס מוביל, מפעיל ומתזמן הפרות סדר אלימות מאוד בגבול רצועת עזה במשך מספר שבועות, ומנצל אותן לביצוע פעולות טרור בכסות ההמון, לפגיעה בתשתיות הגדר ולביצוע פיגועים בשטח ישראל. חמאס גורר את הציבור ברצועת עזה לאירוע אלים שלא בטובתו.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר בתדרוך למפקדים

היערכות צה"ל כוללת פריסה מוגברת של מספר גדודים לוחמים בגבול עזה, יחידות מיוחדות, כוחות איסוף מודיעיניים וצלפים. כמו כן, יתוגבר פיקוד המרכז במספר גדודים לוחמים וצוותי איסוף מודיעין. בנוסף, הופסקו אימוני הכוחות הלוחמים הסדירים, ומרב המאמצים יופנו להתמודדות עם הפרות הסדר האלימות.

צה״ל שב ומזהיר את תושבי עזה מלהתקרב לגדר ולשמש כלי בידי חמאס, ערוך ומוכן לתרחישים נרחבים, ונחוש להגן על תושבי ישראל וריבונותה. כמו כן, הטיל צה"ל באמצעות מטוסים, כרוזי אזהרה מהתקרבות לגדר, מניסיון פגיעה בה ומניסיונות לבצע טרור:

חמאס אחראי לכל מה שקורה ברצועה, ולאור זאת מוטלת עליו האחראיות הכוללת לאירועים ולהשלכותיהם. צה"ל לא יאפשר פגיעה בביטחון אזרחי ישראל ובתשתיות ההגנה שלה ויממש את חובת ההגנה על אזרחי ישראל.