אלו היחידות המצטיינות הזוכות בפרס הרמטכ"ל

24.12.18
מערכת את"צ

טקס פרסי הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות לשנת תשע"ט התקיים היום (שני), במעמד הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, חברי ועדת הפרס ובהשתתפות מפקדי וחיילי היחידות המצטיינות.

בטקס הוענקו תעודות הצטיינות ליחידות הזוכות בקטגוריות השונות: חטיבות סדירות ומרחביות, גדודים, יחידות ההדרכה ויחידות הטכנולוגיה. הבחירה ביחידות המצטיינות נעשתה לאור פעילותן במהלך השנה החולפת בתחומים רבים, ביניהם: כשירות ומוכנות מבצעית, מוכנות ומעבר משגרה לחירום, תכנון וטיפול בכוח אדם, טיפוח ערך כבוד האדם וקידום אוכלוסיות ייחודיות, הטמעת מערכת פיקוד ושליטה, פיקוד ובקרה בשגרה, בחירום ובמלחמה, חסכון והתייעלות, ניהול ידע וזיכרון ארגוני, חיבור בין מערך המילואים למערך הסדיר, הגנת מחנות ומשמעת צבאית. 

כמו כן, בטקס הוענקו פרסי הרמטכ"ל לכתיבה צבאית, למעורבות חברתית ולפיתוח מיזמים בתחום החינוך. בנוסף הוענקו תעודות הערכה מיוחדות מטעם ראש המטה הכללי ליחידות שונות. 

רשימת הזוכים:

בית הפיקודים המרחביים וזרוע היבשה:

 גדוד "געש" של עוצבת "סער מגולן" - פיקוד צפון

 יחידת אגוז - פיקוד מרכז

 חטיבה מרחבית "הגפן" - פיקוד דרום

 בסיס אימון חטיבתי העורף - פיקוד העורף

 מרכז הציוד של צה"ל - אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה

 חטיבה 460 - זרוע היבשה

 

בית האגפים והזרועות:

 טייסת "העמק" - חיל האוויר

 בסיס "זירת ים סוף" - חיל הים

 גדוד "צמרת" - אגף התקשוב וההגנה בסייבר

 יחידת 8200 - אגף מודיעין

 "מיטב"- אגף כוח אדם

פרס הרמטכ"ל למיזמים בתחום החינוך:

 "פיתוח ציר הכשירות הערכית לדרג הפיקוד הזוטר" - תהליך לפיתוח הכשירות הערכית של דרג מפקדי הכיתות המשכלל בהם את היכולת לפעול ולקבל החלטות על פי רוח צה"ל, לקיים שיח ערכי ולפתח את היכולת הזו בקרב חייליהם - בית ספר למקצועות החי"ר - זרוע היבשה.

 "מחוברים" - מטרת המיזם היא  לחבר את החיילים שמבצעים תעסוקה מבצעית, לגזרה עליה הם מגנים - אוגדת עזה - פיקוד דרום.

 "בדרכי אריות" - בפרויקט צעדו לוחמי "חטיבת כפיר" במסע ערכי ברחבי יהודה ושומרון, בשלל נתיבים ודרכים בעלי מורשת חטיבתית והיסטורית - חטיבת  כפיר - פקמ"ז.

 מרכז חינוכי להנחלת זיכרון השואה - מרכז החינוכי "צלם האדם בצל המוות" לזיכרון השואה והגבורה- נכון להיום הודרכו במרכז החינוכי כ-000,35 חיילים ומפקדים, מה שמדגיש את ההשפעה הגדולה של המרכז על חיילי העתיד ומפקדי העתיד של צה"ל. בנוסף, בספטמבר 2019 הולך להיפתח מבנה מורשת של "יד ושם" עם תצוגת קבע ומרכז חינוכי - קריית הדרכה - אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה.

פרס הרמטכ"ל למיזמים בנושא מעורבות חברתית:

 אגד לוגיסטי מרחבי בפיקוד צפון - העסקת בית הספר "אייל" מעכו לילדים מוגבלים כחיילים מן המניין כבר 12 שנה דרך מדור המתנדבים של חיל הלוגיסטיקה.

 "משלבים זרועות" - במיזם משתתפים כ-30 תלמידים בעלי צרכים מיוחדים ובמסגרתו רוכשים יכולות חברתיות וקוגניטיביות, שם מבצעים התלמידים יחד עם החיילים פעילויות לוגיסטיות שונות - יחידת לוגיסטיקה הנדסה ובקרה- חיל האוויר

 "B יחד" - מיזם לשילוב מיעוטים בחברה תוך שבירת חומות שפה ותרבות והכשרת הקרקע לקירוב לבבות, באמצעות הוראת השפה האנגלית ועברית לתלמידים מהמגזר הבדואי        בצפון ובדרום - מרכז קישור ירדן - אגף התכנון

פרס הרמטכ"ל לכתיבה צבאית:

 מקום ראשון – "אסטרטגיה העידן הבינה המלאכותית", רב-סרן דוד שורש

 מקום שני – "מכיפת ברזל לתקרת זכוכית", רב-סרן שלומית רודניצקי

 "הטקס לציון היחידות המצטיינות ולחלוקת פרסים למיזמים מצטיינים וכתיבה צבאית, נערך השנה בצל המציאות הביטחונית המורכבת ובתום שנה של פעילות מבצעית רחבה לחיזוק ביטחון מדינת ישראל", פתח את דבריו הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, "המצוינות שלכם היא המאפשרת תנאים מיטביים ועמידה במשימות".

לאחר מכן פנה למפקדי היחידות והוסיף: "את כולכם מובילה המשימה המשותפת להבטחת ביטחון ישראל, אך הצביון הייחודי שאתם מצליחים לבסס ביחידותיכם הוא שהביא אתכם לכאן היום. הפרס שאתם מקבלים הערב הוא פרס יחידתי, אך הוא ניתן לכם הודות להובלתכם הנחושה ואני מלא הערכה בשמי, בשם המטה הכללי ובשם צה"ל כולו".

"פעמים רבות השתתפתי בטקס "פרסי הרמטכ"ל", ובכל פעם אני מתפעל נוכח העוצמה האנושית שיש כאן והעשייה שעליה אתם חתומים", הצהיר רא"ל איזנקוט, "עוד שבועות ספורים אסיים את תפקידי. בטקס זה, כשאני מוקף בטובי לובשי המדים הפועלים בנחישות למילוי משימותיהם בכל הזירות, אני רואה בברור את העוצמה האנושית, המבצעית והערכית שהופקדה בידיי במשך ארבע השנים האחרונות".

"אני רוצה להודות לכם על העשייה על ההובלה על מה שאתם משמשים עבור פקודיכם ומהיום גם עבור הצבא כולו. בסיום דברי- אני סומך עליכם שתוסיפו להצעיד את הצבא קדימה, לפרוץ את גבולות האפשרי ולשמש דוגמה ומופת ליתר היחידות ביבשה, באוויר ובים. יישר כוח עלו והצליחו!"