"הם היו תבנית נוף מולדתנו, אוהבי הארץ, שפעלו בתחושת מחויבות משותפת להבטחת ביטחון ישראל"

30.01.18
מערכת את"צ

טקס ההתייחדות לזכר 73 חללי אסון המסוקים התקיים היום (שלישי), במלאת 21 שנים לאסון, בבית הספר האזורי "הר וגיא", הסמוך לקיבוץ דפנה. הטקס נערך במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק והמשפחות השכולות.
 
ב-4 בפברואר 1997, ערב יום שלישי, כ''ח בשבט התשנ''ז, שני מסוקי "יסעור" אשר יצאו משדה התעופה מחניים לעבר מוצבי צה"ל ברצועת הביטחון בלבנון, התנגשו מעל שאר יישוב, שניות ספורות לפני שחצו את הגבול. שבעים ושלושה הלוחמים, טייסים ואנשי צוות אוויר שהיו על המסוקים נהרגו.

"משפחות יקרות, שבעים ושלושה הלוחמים שירתו יחד, המריאו יחד למשימה המשותפת באזור הביטחון ונהרגו יחד", אמר בנאומו הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט.

"הם היו תבנית נוף מולדתנו", הוסיף הרמטכ"ל, "בן העיר ובן הכפר והקיבוץ, חילוני ודתי, בדואי, דרוזי ויהודי. כולם יחד, כולם אוהבי הארץ, שפעלו בתחושת אחריות ומחויבות משותפת להבטחת ביטחון מדינת ישראל".

"שהיית צה"ל בלבנון גררה את החברה הישראלית לוויכוח עמוק, אך מה שאפיין את צה"ל אז מאפיין אותו גם היום – המחויבות העמוקה לביטחון מדינת ישראל, בגישה ממלכתית, מקצועית ועניינית.

"הודות לעשייתם הנחושה של לוחמינו לאורך השנים אנו יכולים לעמוד כאן, להביט אל נופיו המתחדשים של העמק ולחוש את שלוותו. ועם זאת, אנו יודעים כי מבעד לשקט ממתינים אתגרים רבים.

"ארגון הטרור חיזבאללה מפר את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, שומר על נוכחות צבאית באזור, מחזיק במערכות נשק ומתעצם ביכולותיו הצבאיות.

"מול האיומים הללו צה"ל פועל יום וליל להבטיח את המוכנות ואת ההרתעה. עוצמתנו הצבאית חדה וברורה ואנו נעשה כל שיידרש כדי לשמור על הגבול הצפוני של מדינת ישראל בטוח ושקט.

"האתגר שלנו הוא להמשיך ולשמר את המוכנות, להעמיק את הידע על האויב, לצמצם את יכולותיו ולהאריך ככל הניתן את המציאות "הביטחונית-אזרחית הטובה שנמשכת 11 שנים ומשרתת את האוכלוסייה משני צדי הגדר.

"אני משוכנע בעליונות הצבאית שלנו, באיכות המפקדים והלוחמים וביכולתם להשיג ניצחון בעת מלחמה ולקבוע תוצאה ברורה וכואבת מאוד לאויב".