יותר מ-100 מפקדים השתתפו בכנס יבשה-אוויר הראשון

21.11.18
מערכת את"צ

היום (שלישי) התקיים בפעם הראשונה כנס אוויר-יבשה במטה חיל האוויר בבסיס הקריה, בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין וראש חטיבת ההדרכה, תא"ל נמרוד אלוני. בכנס השתתפו יותר מ-100 מפקדים משתי הזרועות וביניהם מח"טים, מג"דים ומפקדי טייסות.

הכנס הובל על-ידי להק השתתפות ומסוקים, מטרתו היא לשמש כפלטפורמה לבנייה וחיזוק השת"פ הבין זרועי, שימור השלביות ומיצוי הפוטנציאל המשותף, העמקת ההיכרות מבחינת יכולות ואתגרים וחיזוק האמון ההדדי בין שתי הזרועות.

הכנס עסק באופרטיביות מבצעית, תכנון נוהל קרב משותף, מעבר מסיוע בין זרועי לשותפות מלאה בפעילות מבצעית, שיטות וטכניקות להנחתת ציוד ונושאים נוספים.

במהלך היום המיוחד הועברו הרצאות מפי מפקדים בנושא תהליכים מבצעיים שבפיתוח והתקיימו קבוצות עבודה משותפות על תרגילים עתידיים בין טייסות לבין חטיבות. מטרת השיח הייתה שינוי תודעה מסיוע לאיחוד כוחות.

"המפגש כאן היום הוא לא תמונת סטילס, אלא חלק מסרט וידאו להיות יותר טובים" מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין. "מבחינתי, כשאני מסתכל על האויבים שיש מסביבנו, הכוח הרלוונטי להתמודד מול כל הזירות הוא כוח משולב: אווירי, יבשתי ומודיעין איכותי שאף אחד לא יודע לעמוד מולו".

"בשנה האחרונה", הוא מפרט, "הייתה התקדמות גדולה מאוד בשיתוף הפעולה בהובלת היחשת״פ ויש לנו עוד תחומים נוספים להתקדם בהם, נמשיך גם בשנה זו את המפגשים המשותפים האלה, הם אלו שימשכו אותנו קדימה".

"היום הזה מהווה קרש קפיצה לצה״ל כולו", הצהיר מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק. "היום אנו שוזרים שיתוף פעולה חשוב מאין כמוהו בין זרוע היבשה לזרוע האוויר. אני סבור שבמערכה הבאה נהיה ערוכים אף יותר בזכות שיתוף פעולה זה".

"במסגרת הכנס המשותף" סיכם מפקד זרוע היבשה, "סיכמנו על פיתוחים הכרחיים שישמשו אותנו בלחימה ואימונים משותפים שלא נראו כמותם בעבר, בכדי לשפר את הכשירות של שתי הזרועות. כמו כן, בוצעה למידה משותפת על מנת להעשיר את קציני המחר שיובילו את הכוחות המתמרנים בשדה הקרב".