מענה צה"ל לדו"ח מבקר המדינה 69 א'

22.10.18
מערכת את"צ

צה"ל למד בקפידה את ממצאיו של הדוח ויפעל ליישום הליקויים. לחלק ניכר מהמלצות הביקורת ניתן מענה עוד במהלך השנה.
 
באשר לפערי האיוש והכשירות של חבירי המערך, יינתן מענה עד סוף שנת העבודה 2018. 
 
בימים אלה מתבצע עדכון פק"א 9900 והשלמתו תיתן מענה לחלק מהליקויים שעלו בביקורת כדוגמת נושא המעבר משגרה לחירום.
 
באשר לתחום הגיאולוגיה, אימון ההקמה מתוכנן במהלך רבעון ד' 2018 והצבת הגיאולוגים ביחידות בתחילת 2019.
 
בנושא ייצור בסיס הנתונים הגיאוגרפיים למאמנים, עבודת המטה של אמ"ן בנושא תוצג לאג"ת במסגרת תהליך אישור פק"א יחידת המיפוי ובמסגרת עמ"ט הסדרת הסמכות, האחריות והרגולציה של גופי צה"ל (לרבות אמ"ן), המבוצעת בימים אלו בהובלת אג"ת.
 
בעניין יכולת השימוש במפות משולבות מורכבות, כפי שהושב בדו"ח, יכולת זו כבר זמינה לכל דורש באמצעות מדור ייעודי לנושא ביחידת המיפוי (מדור שירות והפצה).
 
בנוגע לעקרון אחדות הפיקוד ביחידת סיירי האוויר וכפי שהושב בדו"ח, קיימת יכולת מבצעית המאפשרת התנהלות מיטבית של יחידת סיירי האוויר הן לטובת משימות אמ"ן והן לטובת משימות חה"א.
 
באשר לניהול תוכניות מחקר ופיתוח במערכת הביטחון, בין אג"ת למו"פ קיימים קשרי עבודה ממוסדים, אשר באים לידי ביטוי בתוכניות העבודה השנתיות והרב שנתיות, בקשרי עבודה שוטפים בפרוייקטים ובתהליכי בחינה ובקרה של חטיבת התכנון בתחומי המו"פ. 
 
במהלך 2017 הוחלט על הקמת ענף חדש באג"ת אשר מטרתו לנהל את תחום היכולות הרב זרועי והבינלאומי. שני תחומים אלה ינוהלו ע"י המטה הכללי בצמידות ובסנכרון עם מפא"ת.
לכל סדרת דיונים המתקיימים לאישור פרוייקטים באג"ת שותפים מפא"ת באופן מלא.
 
כמו כן, כחלק מתהליך התכנון הצה"לי השנתי, מתקיימת הצגת תוכנית עבודה של מפא"ת, בסיומו מאושרת התוכנית ע"י סגן הרמטכ"ל והרמטכ"ל. במסגרת זו מתקיים שיח על תוכנית עבודה של המנהלות, תעדוף והתאמות נדרשות ביחס לתר"ש גדעון.
מנגנון ההשקעה במו"פ במערכת הביטחון מבוסס במרבית המקרים על השקעה של צה"ל המתווספת להשקעת מפא"ת. מנגנון זה מביא את מפא"ת לקיים מפגשים והצגות עם גופי צה"ל כדי להכיר את צרכיהם ובכך לגייס משאבים חשובים.
 
בהתאם להנחיות הרמטכ"ל וס' הרמטכ"ל, מובילה מחלקת הארגון באג"ת בשנת 2018 מספר עבודות מטה. תחומי העיסוק כוללים את הסדרת האחריות, הסמכות והרגולציה של גופי צה"ל והממשקים בינהם, עדכון הוראות הפיקוד העליון ופקודות מטכ"ל וכן עדכון וטיוב תהליך עדכון פקודות הארגון של יחידות צה"ל.
 
בהתאם לתוכנית העבודה לשנת 2018, בימים אלו נכתבת בתיאום עם אג"ת פק"א מפא"ת ומבוצעת הסדרת המבנה הארגוני של מפא"ת.