השחתה והצתות בכרם שלום, נפגעו מצבורי גז ודלק לרצועה

04.05.18
מערכת את"צ

במהלך הפרות הסדר האלימות ביום שישי, הצית והשחית המון פלסטיני חלק ממצבורי הגז והדלק, שנועדו לרווחת אזרחי עזה, וניזוקו גדרות ושערים מצידו הפלסטיני של מעבר כרם שלום.

הרכוש שנפגע ונועד לרווחת אזרחי עזה, הוא חלק ממאמץ הומניטרי שמבוצע ממדינת ישראל וממדינות נוספות ברחבי העולם.

אלימות זו, הפוגעת באופן ישיר ברווחת תושבי עזה, מובלת על-ידי ארגון הטרור חמאס, המנסה להציג מצג שווא, אליו הוא גורר אזרחים ומסכן אותם.

ממעבר כרם שלום נכנסות מדי שבוע, כבר שנים, מאות משאיות סחורה וציוד, וכן מוזרם דרכו דלק וגז לשימוש אזרחי הרצועה. בפגיעה בו, חמאס פועל נגד האינטרסים של תושבי הרצועה, ומרע את מצבם למטרותיו.

במסגרת הפרות הסדר האלימות המובלות על ידי ארגון הטרור חמאס אותרו תופעות של ביום פצועים ופציעות, שימוש בילדים ובנשים ועוד. כל אלה נועדו לעטוף את פעולות הטרור הקשות שמבצע ארגון הטרור חמאס, בהן השלכת מטענים, רימונים וניסיונות חדירה לשטח ישראל, ולהקשות על פעולות ההגנה של צה"ל תוך הצגת מצג שווא ושקר אל מול דעת הקהל הבינלאומית.

ביום פציעות במהלך הפרות הסדר ביום שישי

מוקדם יותר באותו יום, התקיימו הפרות סדר אלימות בשישה מוקדים לאורך רצועת עזה, בהשתתפות כ-10,000 פלסטינים. מפרי הסדר נהגו באלימות, הבעירו צמיגים, השליכו מטען, פגעו בגדר המערכת ויידו אבנים לעבר הגדר וכוחות צה"ל.

רימון שהושלך, ואותר ביום שישי על-ידי כוח צה"ל באזור מעבר קרני, שבצפון רצועת עזה

כמו כן, נעשה ניסיון חדירה בשני מוקדים שסוכל מיידית על ידי כוחות צה"ל. הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש.

בנוסף, במהלך הפרות הסדר נפלו שני רחפנים שהיו במשימת תיעוד הפרות הסדר. אין חשש לדלף מידע.

צה"ל לא יאפשר פגיעה בתשתיות הביטחון והגדר המגנות על אזרחי ישראל, ויפעל מול מתפרעים אלימים ומחבלים המעורבים בכך. כוחותינו ימשיכו לעמוד על משימת ההגנה והביטחון של אזרחי ישראל וריבונותה, ככל שיידרש.

תיעוד מההשחתה במעבר כרם שלום, ומהפרות הסדר ביום שישי