"נושאים עינינו אל אלו שבזכותם נסללה דרכנו ואינם עוד, ומתחייבים למלא את משימתם"

16.04.18
מערכת את"צ

מפקדי צה"ל, חייליו ועובדיו,

כשבעה עשורים חלפו מאז פילֵחַ קול הצפירה את רחובות המדינה בראשית ימיה

ונסך דממה בארצנו, ושוב – עוצרים אנו מלכת. חדלים משגרת היום־יום, עומדים בִּרחובות הארץ וּבְצידי הדרכים ונאלמים דום. בצל הזיכרונות האישיים והאובדן הלאומי ניצבים אנו יחד. פרוסים בבתי הֶעָלמין, באנדרטאות ההנצחה וּבִבסיסי צה"ל ונזכרים בחיים המשתקפים מבעד לחֶשכַת הזיכּרון. חייהם של חיילי צה"ל וּמפקדיו; של אנשי קהילת המודיעין וּמשרתי כוחות הביטחון, אשר נפלו יחד למען הגנת המולדת. חיים שהם מופת לִגבורה וְלִנחישות; לִדבקות עיקשת בַּמשׂימה וּלאהבת העם והארץ. בִּרגעים אלה, אנו נושׂאים עינינו אל עבר אלו אשר בזכותם נסללה דרכנו ואינם עוד. בַּענווה וּבְיראת כבוד מתחייבים אנו, חיילי צה"ל וּמפקדיו, להמשיך וּלמלא את משׂימתם.

ביום זה אנו מרכינים את רָאשינו לצד בני המשפחות השכולות – יקירינו אשר חשים מדי יום ביומו בַּגעגוע וּבַכּאב חֲסַר המזור. בְּמסע ההתמודדות שבו נדרשו לצעוד נושׂאים אנו בַּחובה להיות להם לכתף תומכת. ביום זה נזכור את הנעדרים ואת החללים שמְקום קבורתם לא נודע ונישׂא תפילה כי ישובו בנים לִגבולם. לאור הרֵעוּת הנצחית הקושרת בינינו וּבין אחינו למשימה, נבטיח להוסיף וּלחזק את ידם של אלו אשר שילמו בעבור ביטחוננו בגופם וּבנפשם – פצועי צה"ל.

מפקדים וחיילים,

יחד, בתוך תחושת הכאב והגעגוע, עומדים אנו בקומה זקופה – ונושׂאים באחריות בת 70 השנים להבטחת ביטְחון אזרְחי המדינה ותושביה. בשם אותה האחריות, ניצב צבא ההגנה לישראל כִּצְבא עם ממלכתי וּמקצועי הפועל בִּלכידות למען מטרה אחת. בשם אותה האחריות, אנו מתייצבים כחומה בצוּרה מול כל איום, משמרים את צה"ל כצבא מוכן ועוצמתי, וּפועלים למען מימוש יִיעודנו המשותף: להגן על המדינה ולהבטיח את קיומה.

"ה' עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן ה' יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם".

יהי זכרם של חלְלי מַעַרְכות ישׂראל ונפגְעי פעולות האיבה ברוּך!

                                                                                                                 

 רב־אלוף גדי איזנקוט                                                                                                                                                  

ראש     המטה    כללי