"חלק בלתי נפרד מהעצמת המאמץ המבצעי והאופרטיבי, בשגרה, בחירום ובמלחמה"

16.04.18
מערכת את"צ

תת-אלוף איציק תורג'מן הועלה לדרגת אלוף בטקס חגיגי שנערך בלשכת ראש המטה הכללי, במחנה "רבין" (הקריה), תל-אביב.

איציק תורג'מן הועלה לדרגת אלוף - הטקס במחנה רבין

הטקס נערך במעמד שר הביטחון, מר אביגדור ליברמן, ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט ובנוכחות חברי פורום המטה הכללי.  
 
אלוף איציק תורג'מן, שכיהן בתפקידו האחרון כראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים יחליף בתפקידו את ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה היוצא, אלוף אהרון חליוה אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ויכנס לתפקידו החדש כראש אגף המבצעים בחודש הבא.

"זכיתי להכיר את אלוף תורג'מן בחודשים האחרונים כראש חטיבת המבצעים", סיפר בנאומו שר הביטחון, מר אביגדור ליברמן. "הכרתי קצין מקצועי, מוכוון מטרה ומשימה. אתה מגיע לאט"ל בזמן הנכון, בעיצומה של עשייה רבה ואני בטוח שתמשיך לקדם בהצלחה את התהליכים הרבים שאלוף חליווה מוביל בשנתיים האחרונות לחיזוק מוכנותו של צה"ל ובעיקר לרווחת החיילים. עליך, אהרון, אומרים שאתה קצין יצירתי וקשוח. אלו בדיוק התכונות שלהן תזדקק בתפקידך הבא כראש אגף המבצעים, מול אתגרים לא פשוטים".

"מה שמאפיין את הצלחתו של ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה היא עשייה ראויה לציון", אמר ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט. "מהרמה האסטרטגית והמחשבה על האסטרטגיה הלוגיסטית של צה"ל לשנים הבאות. מה שאפיין את השנתיים של אהרון כראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה זה השיפור המשמעותי מאוד של המענה לחיילים מהציוד הבסיסי, המזון – הדברים שלכאורה נראים פשוטים ומובנים מאליהם. בעיניי זה מראה את היחס ואת ההוקרה שלנו למשרתים בצה"ל בכלל ולמערך הלוחם בפרט."

"המינוי של אהרון כראש אגף המבצעים", המשיך רא"ל איזנקוט, "הוא ביטוי מבחינתי להערכה העצומה שאני רוכש לו, לתפקיד מרכזי מאוד להפעלת הכח של צה"ל – אתה מגיע עם הכלים והניסיון לקבל את המקל מניצן. המינוי של איציק הוא המהלך הטבעי והנכון לעשותו. ראינו אותך יום יום מנהל בכשרון רב מציאות מאוד מורכבת וסבוכה של הפעלת כח בכל רחבי הארץ, פעילות בין זרועית בדרך מקצועית, בקור רוח, בשקט, באחריות ובמסירות שבאו לידי ביטוי במהלך תפקידך. אני משוכנע שגם את התפקיד הבא תעשה בכישרון רב, במקצועיות, במסירות ובאחריות ואני מאחל הצלחה רבה".

"אני רוצה להודות בפורום הזה על הזכות האדירה שניתנה לי להוביל את אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה לתקופה של שינויים משמעותיים", אמר ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה היוצא, אלוף אהרון חליוה. "זו גם הזדמנות להודות למפקד זרוע היבשה, על האפשרות להוביל לא מעט תמורות ביבשה. אם יש דבר שלמדתי בשנתיים האחרונות זה חשיבותם של האנשים. מעל לכל, יש לנו חובה לדאוג ללוחמינו ואנשינו ולתת להם את המשאבים לצמוח ולהתפתח – אני רוצה להודות לראש המטה הכללי ולשר הביטחון על הכיוון שתר"ש 'גדעון' נותנת לנושא הזה ועוד דרך רבה לפנינו. אמשיך לעשות כל שביכולתי מכל תפקיד למען הנושא הזה ולמען הקצה המבצעי".

"בעוד שבועיים אקבל על עצמי בהתרגשות ובצניעות את האחריות להובלת המאמץ הטכנולוגי והלוגיסטי של צה"ל בתקופה רבת שינויים ואתגרים", אמר ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה הנכנס, אלוף איציק תורג'מן. "מאמץ אשר הינו חלק בלתי נפרד מהעצמת המאמץ המבצעי והאופרטיבי, בשגרה, בחירום ובמלחמה. אני מודע לאתגר ונרגש מהמעמד ומגודל האחריות ונכון לשיתוף הפעולה הרב זרועי העומד בפניי. הרמטכ"ל, שהיתי במחיצתך בשנתיים האחרונות בציר המבצעי, התבוננתי וראיתי לנגד עיניי מנהיגות צבאית וערכית, למדתי אודות שיקול דעת וקבלת החלטות מורכבות. מודה לך על האמון במינוי זה ואעשה כל שיידרש לעמוד בציפיות".

"אהרון ידידי", המשיך אלוף תורג'מן, "מקל השליחים שאני מקבל מידייך – כבד ומחייב. אני מבקש להודות לך מעומק הלב על שבועות של למידה והעמקה ולהבטיח לך שאמשיך במאמץ לחזק את המענה הלוגיסטי ולשפר את מוכנותנו למלחמה. בהזדמנות זו, אאחל לך הצלחה רבה באתגר המשמעותי אותו תקבל על עצמך בקרוב כראש אגף המבצעים. חבריי לדרך, אני בטוח כי יחד – בשיתוף פעולה עם כל אחד ואחת מכם – נתקדם וננצח".