הרמטכ"ל העניק אות הערכה מטעם צה"ל למפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב

23.01.19
מערכת את"צ

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, העניק אות הערכה מטעם צה"ל למפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב, הגנרל ג'וזף לאונרד ווטל.


אות ההערכה הוענק לגנרל ווטל מטעם צה"ל כהוקרה על מנהיגותו האישית לקידום השותפות יוצאת הדופן בין הצבאות.

הביקור של גנרל ווטל בישראל כלל שיח מבצעי עם מפקדי צהל במגוון נושאים משותפים ביניהם ההתבססות האיראנית בסוריה, המאמצים ליצירת יציבות אזורית, מבצע "מגן צפוני" והתפתחויות בגבול לבנון.

"ייסדת יחסים עמוקים של שיתופי פעולה נהדרים והרבה מבצעים חסרי תקדים שהתרחשו בזמן כהונתך ואני עומד כאן, עם כל צה"ל מאחורי, ומצדיע לך", אמר ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי. "אתה יודע מכל מה ששמענו היום, שהתיאור הכי צנוע ומדויק הינו 'חבר אמיתי'".

לכן, זהו אות על היותך חבר אמיתי", המשיך רא"ל כוכבי. "אני מודה לך ואני שמח לומר לך את הדברים גם בשם גדי, שעבד איתך במשך רוב הזמן. שיתוף הפעולה הזה הוא משהו ששניכם קידמתם בצורה כל כך טובה, וזהו נושא שאנחנו נצטרך להמשיך מכאן, ולקדם אותו כמה שנוכל. בכל פעם שאנו עובדים עם כוח העל שנקרא ארה"ב, אני מזכיר לעצמי שזהו לא משהו שאנחנו יכולים לקחת כמובן מאליו. אני מצדיע לך ומודה לך רבות."

"אביב, אני מודה לך מאוד. זהו כבוד גדול בשבילי להיות כאן ולקבל את הפרס הזה היום. אני כמעט חסר מילים ומוצף ברגשות חזקים", אמר גנרל ג׳וזף לאונרד ווטל מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה״ב. "גדי, חנה, תודה לכם על היותכם כאן ועל מילוי תפקיד המפתח בעזרה לפיתוח היחסים. אני רק אומר זאת, חיבתי העמוקה וכבודי לצה"ל ולאנשיו לא התחיל כשנכנסתי לתפקידי כמפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב, הוא היה קיים הרבה לפני כן. חלקכם אולי זוכרים שבתחילת המלחמה בעיראק הייתי אל"ם בכיר ותא"ל זוטר והתבקשתי לעזור לתת מענה לבעיה שהייתה לנו עם מטעני צד שהרגו חיילים שלנו בעיראק".

"בכנות", המשיך בנאומו מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב, "לא היינו מוכנים להתמודד עם זה וכשניסיתי למצוא פתרון בשביל הצבא שלנו ובשביל מחלקת ההגנה שלנו, אחד משותפי המפתח שפניתי אליו בשלב מאוד מוקדם היה צה"ל. ואני רק אומר שקיבלנו תמיכה כל כך מהירה ויסודית מצה"ל, ששיתפו איתנו את כל המידע שלמדו על הנושא המסוים הזה. המידע הזה אפשר לנו להתחיל לנוע הרבה יותר מהר כדי להיענות לבעיה. מהנקודה הזו והלאה, נהיה לי מאוד ברור שזוהי שותפות נהדרת שעלינו להמשיך לטפח בכל מחיר".