בזכות החיילים האלו - אמא ואבא יכולים להמשיך להציל חיים

בחזית המלחמה בנגיף הקורונה עומדים צוותי הרפואה, שמטפלים מסביב לשעון בחולים. בשביל לסייע להם לעשות את עבודתם, פיקוד העורף ומערך "מגן" בחיל החינוך והנוער נערך במבצע מיוחד. הכירו אותם - החיילים והחיילות שמחנכים ומלווים את ילדי הרופאים - בזמן שהם עוסקים במשימה החשובה מכל

25.03.20
נעמי סומר, מערכת את"צ

פיקוד העורף ומערך "מגן" של חיל החינוך והנוער פתחו השבוע בשיתוף פעולה מיוחד - מורות חיילות וחיילי פרק המשימה הלאומית במסלול הנח"ל, שנמצאים, שומרים ומשחקים, במשך חמישה ימים בשבוע עם ילדי העובדים החיוניים בבתי החולים ובקופות החולים, שעובדים שעות ארוכות.

על המשימה אמונה מטעם פיקוד העורף סרן אריאלי צברי, בשגרה - היא קצינת מיגון במחוז דן של פיקוד העורף, והחל מהשבוע שעבר - היא מפקדת המסגרות החינוכיות לילדי סגל הרפואה.

 

היא מעידה כי הקשר בין פיקוד העורף לבתי החולים, קיים גם בעתות שגרה, אך עם התפרצות הנגיף, התגבשה התוכנית: "המטרה העיקרית כאן היא לתמוך כמה שניתן בסגלי הרפואה של בתי החולים - הם יעשו את העבודה המשמעותית מכל, ואנחנו נעזור בכל מה שרק אפשר, כדי לתת להם מעט רוגע ונחת". 

אז איך זה עובד בפועל? "המרכזים שלנו פועלים חמישה ימים בשבוע, בין השעות 19:00-07:00 בערך, תלוי במוסד החינוכי", מספרת סרן צברי. "למסגרות הראשונות נקלטו בשבוע שעבר כ-150 ילדים של רופאי ועובדי בתי החולים, שהתחלקו כמובן לקבוצות קטנות. עליהם אחראיים חיילי פרק משימה במסלול הנח"ל של חיל החינוך והנוער".

מצידו השני של השת"פ הייחודי, מספרת לנו סא"ל יערית גוזלן, מפקדת יחידת הגדנ"ע והנח"ל במערך מגן, על התנעת הפעילות: "בנינו תוכנית פדגוגית למטרה הזו, נערכנו עם אמצעי למידה מרחוק של משרד החינוך בהתאם לכל שכבת גיל, ועברנו כמובן גם על כל ההנחיות, עליהן הצוות מקפיד עם הילדים". 

 

נכון להיום, פועלות כ-40 מסגרות, בהן נקלטו כ-2,500 ילדים. פיקוד העורף נמצא בקשר ובשיתוף פעולה עם יותר מ-40 בתי החולים, אך סרן צברי מגלה כי מאז התנעת הפעילות הראשונה בשבוע שעבר ברמת גן, הביקוש למשימה הולך וגובר. "נעשה כל מה שביכולתנו - ומשבוע לשבוע אנחנו מפעילים נקודות נוספות ברחבי הארץ בשביל המשימה, ומוקצים חיילות וחיילים נוספים". 

"זה אומנם מצב שלא צפינו מראש ולא הכרנו במדינה כלל", מודה סרן צברי, "אבל הצוותים הרפואיים עושים עבודה מטורפת מסביב לשעון. המעט שאנחנו יכולים לעשות - זה להירתם ולאפשר להם להמשיך בעבודתם". 

"החיילות והחיילים האלו נושמים חינוך, וחלקם נמצאים בפרק המשימה הלאומית בשירות שלהם - המסגרות האלו מממשות את הערך הזה בצורה נהדרת", מחזקת סא"ל גוזלן. "ההורים שלהם הם אלו שעומדים בחזית ופועלים להצלת חיי אדם במאבק המורכב הזה, ואנו שמחים על הזכות לסייע במאמץ הלאומי".

אז עכשיו, הכירו אותם באופן אישי - זו עדי, המשרתת בימים אלו ב"כיתה א'2" ברמת גן. 

 

איך קוראים לך? 

"אני סמל עדי קורן, בת 20 מזיכרון יעקב, וחיילת במסלול נח"ל".

מה עשית לפני שהסבו אותך למשימה הזאת? 

"הייתי בפרק משימה, עבדתי בתיכון ובמועדונית נוער בשכונת התקווה בתחום ההכנה לצה"ל ועידוד הגיוס לשירות קרבי ומשמעותי".

אז מה בעצם עשיתם היום עם הילדים? 

"התחלנו בפעילות היכרות, כי זה היום הראשון. אחר כך חילקנו לילדים בריסטולים ועשינו עץ משאלות - כל אחד כתב או צייר את המשאלה שלו, ואז תלינו הכול על עץ בכיתה. אחר כך יצאנו לגן משחקים, בו כמובן שמרנו על ההנחיות, ושיחקנו משחקי חברה, כמו ים-יבשה ומחבואים. אחר כך חזרנו וראינו סרט, ובסוף היום יצאנו להסתובב בחוץ. יש פה מן פינת חי עם חיות חמודות, והילדים אוהבים לשחק איתן - גם מרחוק". 

מה הפעולות שאתם עושים כדי לשמור על ההנחיות ועל הבריאות של הילדים? 

"אחד הדברים שאנחנו הכי מקפידים עליו זה שטיפת ידיים. לפני כל דבר קטן, אפילו לפני שהוצאנו להם חטיף, שלחנו את כולם לשטוף ידיים - למרות התור והזמן שזה לוקח, ווידאנו שכולם שוטפים עם סבון, ובין האצבעות, ממש כמו שהנחו. חוץ מזה, כל אחד מהם מגיע לפה עם אלכוג'ל, ואנחנו מוודאים שהם שומרים על מרחק אחד בין השני ולא נוגעים אחד בשני".

את גאה במה שאת עושה? 

"אני גאה בזה בטירוף, זו אחת המשימות החשובות שאפשר לעשות בימים כאלו. המשימה הכי חשובה היא מה שההורים שלהם עושים, וזה כבוד לעזור להם דרך השמירה על הילדים שלהם - זו באמת משימה לאומית".