הסתיים התרגיל המטכ"לי המדמה לחימה רב-זירתית

היום (רביעי) הגיע לסיומו תרגיל צבאי מטכ"לי נרחב אשר התקיים במהלך השבוע האחרון ודימה תרחיש לחימה במתאר רב-זירתי. האימון נועד לשיפור הכשירות בהפעלת האש הרב-זירתית ושיפור הסנכרון והממשקים בין המפקדות והגורמים מפעילי האש בצה"ל

02.05.20
מערכת את"צ

במסגרת התרגיל, תורגלו מפקדות הגופים השונים בצה״ל בתכנון מטרות במספר זירות ובתרחישים שונים בדגש על שיתופי פעולה, תכנון רב-מערכי והפעלה בחירום. המערכת התקשובית ״מעגל האש״ מובצעה לראשונה במהלך האימון, מערכת אשר מאפשרת קישוריות רב זרועית ומהווה קפיצת מדרגה בקטלניות וביכולת התקיפה של צה״ל. תרגיל זה הוא חלק מתכנית האימונים לשנת 2020 ומהווה אבן דרך משמעותית בשיפור יכולת הפעלת האש בצה״ל והגברת המוכנות לתרחיש רב זירתי.

התרגיל התבצע בשיתוף פעולה עם אגף המבצעים, פיקוד הצפון, פיקוד הדרום, זרוע היבשה, האוויר והים, אגף המודיעין ואגף התקשוב וההגנה בסייבר.

״קפיצת המדרגה המשמעותית שמקדם צה״ל במוכנות הרב-ממדית לתרחישים השונים נשענת במידה רבה על שיפור הקישוריות הרב-זרועית ועל מערכות מידע ודיגיטל מתקדמות", אמר ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ליאור כרמלי. "יכולות אלו יאפשרו לצה״ל להיות מדויק וקטלני יותר".

"לתפוקה המבצעית של מערכת תקיפת המטרות, משקל משמעותי ביכולת ההכרעה של צה״ל, בכל זירות המבצעים והחזיתות", אמר קצין תותחנים ראשי, תא"ל אבירם סלע, "תרחיש הייחוס שתורגל אתגר את יכולות האש באופן עצים והצריך סנכרון מיטבי בין כלל המאמצים המרכיבים אותה. ניתן להצביע על כשירות גבוהה של המפקדות והמפקדים בתחום הפעלת האש, כמו גם על מוכנות ודריכות המערכת המבצעית כולה״.