התפתחויות בעקבות חולה מספר 10 בקורונה

חולה מספר 10 היא חיילת שעבדה בחנות ״הפיראט האדום״ באור יהודה, ואובחנה חיובית לנגיף הקורונה. לאור ההודעה על כך שמנהל החנות בה עבדה נדבק בנגיף הקורונה, הוחלט על כניסתה של החיילת לבידוד. החיילת אובחנה ב-1 במרץ חיובית לנגיף הקורונה, מצבה קל והיא פונתה למתחם המבודד בתל השומר על ידי מד״א. עם היוודע דבר מחלתה של החיילת החלה בדיקת מגעים כפי שמחייב משרד הבריאות

06.03.20
מערכת את"צ
  • החקירה האפידמיולוגית שבוצעה העלתה כי החיילת שהתה במרפאת בסיס "הקריה" (בנסיבות שאינן קשורות בנגיף או בתסמיניו) ביום רביעי, 26 בפברואר בין 12:00-10:50. ביום חמישי, 27 בפברואר, שהתה החיילת במרפאה (גם כאן, בנסיבות שלא קשורות לנגיף) דקות ספורות, בחללים שונים ונפרדים, משך זמן קצר אשר אינו נחשב למגע הדוק ולכן אין צורך בבידוד עבור מי ששהה במרפאה ביום זה.
  • בתום הבדיקה חזרה החיילת ליחידתה. בצהריים, עם פרסום דבר הידבקותו של הנוסע מאיטליה בנגיף, אדם איתו באה במגע במסגרת עבודתה האזרחית, הונחתה החיילת להיכנס לבידוד ביתי.
  • בעקבות ההודעה על הידבקות החיילת בוצעה חקירה אפידמיולוגית מקיפה. כתוצאה ממנה נכנסו כאמור לבידוד 2 רופאות שבאו איתה במגע במרפאת "הקריה" ושישה חיילים מיחידתה (אחד שוחרר לאור היעדר צורך). לאחר סיום החקירה נוצר קשר עם 63 חיילים ששהו במרפאה בזמן שהות החיילת שם והם הוכנסו לבידוד ביתי. חיילים שהיו במרפאה ביום רביעי בשעות הנ"ל ולא יצרו עמם קשר נדרשים ליצור קשר טלפוני עם המרפאה.
  • בהמלצת משרד הבריאות, חיילים אשר שהו ברכב היחידה בו נהגה החולה, עד 24 שעות מהרגע שבו יצאה ממנו, יוכנסו לבידוד גם. נציין כי מסלול החיילת והמקומות בהם שהתה הועברו למשרד הבריאות ופורסמו על ידו.