אלוף איתי וירוב נכנס לתפקידו כמפקד מפקדת העומק

18.08.20
מערכת את"צ

היום (שלישי), נכנס אלוף איתי וירוב לתפקידו כמפקד מפקדת העומק, בנוסף לתפקידו כמפקד המכללות הצבאיות. טקס החילופים נערך ב"מחנה רבין (הקריה), במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. 

אלוף איתי וירוב מחליף בתפקידו את אלוף מוני כץ שכיהן כמפקד מפקדת העומק במהלך שלוש השנים האחרונות. אלוף מוני כץ מסיים את שירותו הצבאי ויוצא לחופשת פרישה, לאחר 37 שנות שירות.

"ייעודה של המפקדה למקד את הקשב והחשיבה להתמודדות עם מאפייני ואתגרי העומק שזה עתה ציינתי, לפתח ידע ושיטות לחימה, ולהכווין את בניין הכוח ואת האימונים בהתאם לאיומים וההזדמנויות שמרחב זה מספק", כך אמר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי: "דוגמה מובהקת להשתלטות האויב על העומק היא חזבאללה, שהפך לצבא טרור, הפועל בביירות ובבקעא בנוסף לכל דרום לבנון. הוא מפר ברגל גסה את הדין הבין לאומי, ואת החלטה 1701 של מועצת הביטחון. הוא ממשיך להתעצם, להתחמש בנשק מדויק ולנסות לפגוע במדינת ישראל. הניסיון האחרון להוצאת פיגוע בגזרת הר-דב רק ממחיש את היותו ארגון טרור הפועל בחסות אדישותה והתבטלותה של ממשלת לבנון - חזבאללה צובר אמל"ח ויכולות בדרום לבנון בניגוד להחלטה האוסרת על נשק לא ממשלתי מדרום לליטאני, ומונע פיקוח מכוחות יוניפי"ל".

"בנושאי ביטחון אין ממשלה בלבנון", המשיך רא"ל כוכבי, "היא כנועה ומתבטלת בפני חיזבאללה, ואפשרה לו לרוקן מתוכן את החלטה 1701. המנדט שניתן ליוניפי"ל על מנת לאכוף את ההחלטה חסר משמעות ואינו מרתיע את חזבאללה או את מדינת לבנון. יותר מכך ממשלת לבנון אפילו מפריעה למילוי משימותיו של יוניפי"ל - ובדיוק כפי שלא עשתה דבר עם מצבורי האמוניום כך היא חסרת מעש מול עשרות אלפי הטילים הנמצאים בכפרים, מתחת לבניינים ובמחסנים שבאזורי המגורים. פעולתו של כוח יוניפי"ל אינה אפקטיבית במתכונת הנוכחית והגיעה העת להגביר באופן ניכר את המשאבים והסמכויות הניתנות לו. לצד זאת, חובה לתבוע מממשלת לבנון למשול, לשלוט ולהשתלט על הנעשה בלבנון מבחינת טרור ונשק. האירועים האחרונים בזירות השונות מהווים תזכורת לנפיצות האזור ולחשיבות של המוכנות של צה"ל דריכותו וכשירותו".

"37 השנים האחרונות שלי בשירות צבאי היו מרתקות, מגוונות, מאתגרות, מעניינות, מספקות והכי חשוב בעלות משמעות ותרומה למדינה, לצה"ל וליחידות בהן שרתתי ופיקדתי", פתח בנאומו מפקד מפקדת העומק היוצא, אלוף מוני כץ: "לאנשי העומק - עברנו יחד שלוש וחצי שנים משמעותיות, את רובכם אני מכיר עוד מיום הקמת הפיקוד, קידמנו רבות יחד. גיבשנו תפישת הפעלה בהירה ומדויקת, השפענו על עיצוב תפישת הניצחון, פיתחנו ידע במרחבים ובנושאים רבים אשר השפיע על גופים רבים בצה"ל, עסקנו רבות בקידום התוכניות האופרטיביות, ברעיונות חדשים ופורצי דרך, ממשנו את אחריותנו על מאמץ המיוחדים המטכ"לי וקידמנו את התוכניות לחירום תוך כדי אימונים מורכבים ומגוונים אשר בנו יכולת וכשירות, עסקנו רבות בבניין כוח לעומק תוך קידום פרויקטים פורצי דרך והשפעה על בניין הכוח בצה"ל ובזרועות, בנינו מפקדה כשירה ובמוכנות גבוהה ביותר. מיסדנו סוף סוף תשתיות לחירום". 

"את המלחמה, אמר מי שאמר, יש להתחיל מסופה. להכות את האויב מעורפו מיד ובעוצמה גדולה, להוציאו משיווי משקלו, לפגוע ברצונו, להמשיך במאבק - לקבוע לו תג ומחיר להתכתשות. או כמו שתיאר זאת גנרל פטון בדרכו הציורית, 'העניין הוא לאחוז את האויב באפו ולבעוט באחוריו'", אמר מפקד מפקדת העומק הנכנס, אלוף איתי וירוב: "כדי לקיים מחשבה תחבולנית, לפתח ידע, לתכנן, לאמן ולפקוד נוסדה מפקדת העומק. תפקידה לקיים מחשבה זו, לפתחה, לתכננה לפקוד על היכולת להניע כוחות אל נקודת התורפה. אל מרכזי הכובד של האויב, ממקום שאינו צפוי ולהכותו בו באפקטיביות עד לניצחון. לסנכרן בין הגופים ולשרת את רעיון התחבולה. האלוף מוני כץ - בשלוש השנים האחרונות הובלת את המאמץ - טביעת אצבעותיך בכל מקום, ביסודיות, בנחישות במחשבה והבנה עמוקה הובלת את המפקדה ואת היחידות לסטנדרט גבוה של תכנון של אימון ואמון ביכולת לבצע, בעשייתך ייצבת את המפקדה, מיסדת תהליכים, ארגנת לחירום. בימי הלמידה שלי מצאתי שהמכונה שבנית כאן - רצינית עד מאוד ומוכנה למשימותיה. למדתי תפיסת עומק עם עומק רב".