"איכות הביטחון כאיכות המשרתים"

22.08.21
מערכת אתר צה"ל

משרתים יקרים, ממשלת ישראל אישרה היום את זכאותם של משרתי הקבע הפורשים מצה"ל לרכיב ייהשלמת תקופת שירותי בקצבתם על - פי מתווה הולם ומאוזן, וקבעה שהנושא יוסדר בחקיקה. החלטת הממשלה מבטאת הוקרה חשובה ומשמעותית למשרתי צה"ל, ואת החובה להבטיח תנאי שירות הוגנים ותגמול ראוי. מנגנון דומה קיים בארגונים ציבוריים רבים ואין ספק שאתם הראשונים שראויים לכך. איכותו של צהייל ואיכות הביטחון שהוא מספק, תלויים באיכות אנשיו בחובה ובקבע במיוחד.

מהי איכות צהייל אם לא האנשים שעושים אותה – זה אתם. הכישרון שלכם, הניסיון, המסירות והעבודה הקשה והתובענית. עבורכם השירות בצה"ל הוא בראש ובראשונה ייעוד, אבל יש לו גם ייחוד: ימים ושעות עבודה ארוכים במיוחד, לא פעם תוך הקרבה אישית ועל חשבון המשפחה, נשיאה באחריות עצומה, שינויים תכופים במקום המגורים ובאופי השירות, ולרבים גם סכנה אישית – כל אלו ראויים להוקרה ולתגמול.

כולנו ערים לשיח הביקורתי בנושא שקיים בחלק מהמקומות. נכון שיתקיים שיח ציבורי על סדרי עדיפויות לאומיים ולגיטימי להביע ביקורת, אבל אלו חייבים להתבסס על עובדות מדויקות וטיעונים ענייניים, ללא שימוש בשפה רעילה ולא מכובדת, בוודאי לא כלפי מגני המדינה ושומריה. מדינת ישראל מתמודדת עם שש זירות ועם אויבים רבים. האתגרים הביטחוניים עצומים, וכדי להתמודד עימם בהצלחה, תרומתכם חשובה ביותר, ואנחנו צריכים את הטובים ביותר בקרבנו.

הטובים והמסורים ראויים להערכה ותגמול: אתם מבצעים את תפקידכם מתוך תחושת משמעות ומחויבות למדינה ולחברה, וההחלטה שקיבלה היום ממשלת ישראל היא הבעת הערכה והוקרה, והיא המשך ישיר לדבריו של דוד בן גוריון: "יש ליצור תנאים כאלה שצעירים טובים ומוכשרים ירצו ללכת לצבא הקבע, והדאגות האישיות, כולל דאגת השכלה ופרנסה לא ימנעו מהם הליכה לצבא... לא צריך שיחייה ברווחה רבה, אבל צריך שיוכל להתפרנס בכבוד. המדינה חייבת לסדר את הדברים האלה, אם היא רוצה להבטיח שיהיה לה צבא מעולה..." ממשלת ישראל החליטה כך היום, ואנחנו נמשיך להיות צבא מעולה. אתם מגני העם והמדינה! אתם זכאים לתגמול והערכה. היו גאים בעשייתכם – אני גאה בכם.