הנשיא, הרמטכ"ל ויו"ר הסוכנות היהודית הדליקו נר עם קורס "נתיב"

29.11.21
מערכת אתר צה"ל

היום (ראשון) הגיעו נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ראש הממשלה, נפתלי בנט ורעייתו, והרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי ורעייתו, לקריית מוריה להדלקת נר שני של חנוכה עם קורס "נתיב", בנוכחות יו"ר הסוכנות היהודית ומפקדת קורס "נתיב".

"אנחנו מייחסים חשיבות עצומה לבנים ולבנות היקרים שהגיעו אלינו מכל העולם ומתמודדים עם סוגיות מורכבות מאוד של זהות", נאם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, "מתגייסים לצה"ל ועושים הכול כדי להיות חלק מן העם היהודי. וכשאנחנו אומרים חלק מן העם היהודי אני יודע כמה זה קשה כי כשאמרה רות המואביה לחמתה נעמי ״עמך עמי ואלוהייך אלוהי״ גם היא עמדה מול אתגרים אדירים והאתגרים האלה הם בלתי סופיים".

"אני לא מדבר רק על האתגרים ההלכתיים והבירוקרטיים הקשים ביותר", המשיך הנשיא, "בימים ההם, בזמן הזה – בחג שמסמל יותר מכל את הגבורה ועצמאות ישראל, חשיבותה של מדינה עצמאית לעם היהודי, אנו זוכרים שעלינו לשמור בכל מחיר על היכולת להגן על עצמנו בעצמנו באמצעות צבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון".

"פעמיים הייתה לנו מדינה יהודית ריבונית בארץ ישראל", אמר ראש הממשלה, נפתלי בנט, "בפעם הראשונה זה החזיק כ-80 שנים עד שפישלנו והתפצלנו לשתי ממלכות. בפעם השנייה, ממלכת החשמונאים הייתה מדינה ריבונית בארץ ישראל במשך 75 שנים. אחר כך איבדנו את הריבונות. עכשיו זו הפעם השלישית. לא יהיה לנו עוד צ'אנס, זאת המדינה שלנו. אנחנו נאחז בה ונחזק אותה".

"המדינה הזאת תתקיים לנצח. זה תלוי בנו, בכוח הפנימי שלנו, בעוצמה הצבאית שלנו, בכלכלה חזקה, ביצירתיות, בדמוקרטיה יציבה, בממלכתיות. זה תלוי ביכולת שלנו לא לקרוע קרע מבפנים. בשביל זה אנחנו צריכים להתאמץ, להתווכח אבל לא לשנוא. אנחנו בתקופה של אור גדול מאוד במדינת ישראל. רוח טובה נושבת בארץ, רוח של רצון טוב, של שיתוף פעולה, של כיבוד דעות שונות. אנחנו לא נוותר".

"מדינת ישראל היא נס אבל אני רוצה לדבר על הנפלאות, שצה"ל הוא אחד מהם", פתח הרמטכ"ל, "בצה"ל כולם שווים. צה"ל נותן הזדמנויות בלתי מוגבלות לאנשיו ואתם הדוגמה לכך".

"בחרתם לקחת את גורלכם בידכם, לברוא מחדש את הזהות שלכם ולעצב אותה", הוא המשיך, "דרך הזהות אתם יוצרים לעצמכם משמעות ועל בסיסה משרתים בצה"ל מתוך זיקה עמוקה לדת ולמדינה. אלה מסע והתמודדות שראויים לכל הערכה".

"זו הזדמנות לומר לכל אחד מכם תודה כפולה, גם על ההתמודדות שלכם בתהליך הגיור וגם עבור השירות הצבאי. אני מצדיע לכם ומחבק אתכם".

"צה"ל הוא צבא ההגנה לישראל, וגם צבא ההזדמנויות לישראל", אמר קצין החינוך והנוער הראשי, תא"ל אופיר לויוס. "הביקור ב'נתיב', מסלול מיוחד שמטרתו לאפשר לכל חייל או חיילת, בהתאם לרצונם ועל פי בחירתם, לחזק את זהותם היהודית-ציונית ולאפשר להם להתכונן ולעבור את תהליך הגיור במסגרת הצבא, מחדד את זה יותר".

"הקורס עוזר לי להבין את המשימה שלי בתור חיילת", סיפרה זלדה, שמשרתת במג"ב ועלתה לארץ מסן פרנסיסקו לפני שנתיים. "העדפתי להתגייס לצבא על פני קולג', ודרך הקורס אני מחזקת גם את הזהות האישית שלי וגם החיבור שלי לעם ולמדינה, שנהיה עמוק הרבה יותר".

אליה מצטרף גם מיכאל, שאמר כי מגיל קטן הרגיש חיבור ליהדות, ואחרי מסלול שירות כלוחם בשייטת, החליט להצטרף לקורס: "הרגשתי שזה נכון עבורי להתעסק בסוגיית הזהות שלי. בזכות הקורס הבנתי מי אני, במה אני מאמין ולמה אני עושה את מה שאני עושה".