חטיבת גבעתי התייחדה עם זכר חלליה

01.10.21
מערכת אתר צה"ל

טקס ההתייחדות השנתי עם זכרם של 929 חללי חטיבת גבעתי התקיים אמש (ה׳). הטקס נערך בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו ובהשתתפות מפקד עוצבת 'הפלדה', תת-אלוף נדב לוטן, מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה אליעד מואטי, המשפחות השכולות, וכן מפקדי וחיילי החטיבה בעבר ובהווה. הטקס נערך באנדרטת חטיבת גבעתי שבמצודת יואב.

"בניכם ובנותיכם שירתו בחטיבה שהיא עבורי מופת של עשייה ללא דיבורים", אמר מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, "רק בשנה האחרונה הובילה החטיבה מבצעים מורכבים בגזרות שונות והכל במקצועיות ובשיתוף פעולה עם שירותי הביטחון השונים. מפקדים וחיילים כאחד מצאו עצמם במצבים שדרשו מהם הפעלה של שיקול דעת ויוזמה ותמיד הגיעו לתוצאות שאפשרו שגשוג ופריחה מבורכת בצד האזרחי".

"התכנסנו כאן הערב, במקום בו לחמו לוחמי חטיבת גבעתי בתש"ח, בחירוף נפש, על עצמאותה של מדינת ישראל. מפגש זה עמוס זיכרונות וגעגועים לאנשינו, מתש"ח ועד היום", הוסיף מפקד חטיבת גבעתי, אל"ם אליעד מואטי, "זכרם ודמותם יהיו צרובים בליבנו לעד. התגייסנו יחד לצבא, עברנו את ההכשרות ואת האימונים, יצאנו כתף לכתף, לפעילות הביטחון השוטף וגם למלחמה".

לאורך שנות שירותי בצה"ל למדתי רבות ממורשת יקיריכם. מסורת ארוכת שנים של אחוות לוחמים, של דבקות במשימה, שכל כך מאפיינת את לוחמי חטיבת גבעתי לדורותיה. מסורת זו היא אשר נותנת לנו את הכוח בפעילות המבצעית בגזרות השונות, באימונים ובהכשרות, תחת האלונקה במסע, בעמדת השמירה ובפטרול. יחד נישא תפילה להחלמתם המהירה של
פצועי צה"ל, להשבת השבויים והנעדרים, ולהבאתו של לוחם החטיבה, חלל צה"ל, סגן הדר גולדין זכרו לברכה, לקבר ישראל״.