החיילים שהחליטו להפיץ אור ברחבי הארץ

בזמן שהיינו בחופש ואכלנו סופגניות, חיילים מרחבי הארץ החליטו להפוך לאחרים את החג לשמח. מאריזות מזון ועד שיפוץ תחנת אוטובוס  - אלה המעשים הטובים שנגעו לנו בלב 

06.12.21
ניצן בהר, מערכת אתר צה"ל

המועדון החדש לחיילים בבקעה:

כשסג"ם ע' מחטיבה 188 הבחין בחיילים שמחכים בתחנת אוטובוס בכניסה ליישוב שלו, בבקעת הירדן, הוא החליט להקים עבורם מקום נוח יותר להמתין - בכל זאת מדובר באחד האזורים החמים בארץ... הוא הצליח להשיג מבנה נטוש למטרה זו, שיפץ אותו בשיתוף עם המועצה האזורית, וקרא לו על שם סבו - נח שלמה ז"ל. 

"כשהתגייסתי הבנתי שני דברים", הוא מספר, "הראשון הוא כמה ההוקרה של האזרחים יכולה לשנות את החוויה של השירות. אני התגייסתי בחנוכה לפני שנתיים, ואני עדיין זוכר כמה עשה לי טוב לקבל סופגנייה ממתנדבים אחרי שבועיים בשטח. השני הוא כמה השפעה יש לנסיעה בתחילת שבוע על המוטיבציה". 

מגנים ומתנדבים:

חיילי החטיבה הדרומית הגיעו בחנוכה להתנדב בבית הקשיש בעמותה "נווה אשכול", במרחב בו הם פועלים - המועצה האזורית אשכול. מדובר בבית עבור בני גיל הזהב במועצה, וההתנדבות בו מחזקת את הקשר בין חיילי החטיבה ומפקדיה למועצה, כחלק בלתי נפרד מהחיבור למשימה.

"המופע היה ממש משמעותי בשביל כל חייל שהיה שם", מספרת קצינת החינוך של החטיבה, סגן דרור שאול, "התחושה הייתה עוצמתית, במיוחד בזכות העובדה שקיימנו את זה בחנוכה. באמת הרגשנו שהפצנו אור".

נותנים יד לנזקקים:

כשחנוכה התקרב, החליטו המדריכות במגמת מאמן מורשת בהדרכת האיסוף הקרבי, שזו ההזדמנות שלהן לתת מעצמן ולתרום לקהילה. הן נפגשו בעמותת "פתחון לב" בראשון לציון, מיינו וארזו מזון ובגדים לנזקקים.

"עם בואו של החג", אמרה רב"ט עמית סרוסי, מדריכה במגמה, "ניתנה לנו ההזדמנות לתת יד לכל אותן משפחות שרוצות לחגוג בכיף ובשפע. זה עשה לכולנו טוב על הלב - אין יותר מספק ומשמעותי מזה".

המסע של חטיבת הנח"ל ובית הספר לנוער בסיכון:

במהלך תע"ם של גדוד 50 של חטיבת הנח"ל, ביקרו הלוחמים בבית הספר לנוער בסיכון "ברנקו וייס" בקריית שמונה. הם הצטרפו לפעילות שהתקיימה לכבוד החג וליוו אותם במסע הלפיד שהגיע עד לאנדרטת האריה השואג. 

"לפגוש את תלמידי ברנקו וייס היה מרגש ומשמעותי", אמר מ״מ בגדוד, סגן יונתן סבירסקי, ״והיה ניכר שגם הם התרגשו לראות את מי שמגן על הבית שלהם. בסוף המפגש הם סיפרו לנו שהם יסבירו לתלמידים של השנה הבאה על הצבא, והבנו שהקשר בינינו לא נגמר כאן״.