הכנס בראשות הרמטכ"ל שחיבר 2,000 קצינים ל'תנופה' האחרונה בצה"ל

15.03.21
מערכת אתר צה"ל

כ-2,000 קצינים וקצינות מדרגת סא"ל ומעלה השתתפו היום בכנס "תנופה - לקצה ובקצה", בראשות הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי - שנועד לחבר את הקצונה הבכירה בצה"ל לתהליכים והפרויקטים שבוצעו במסגרת התר״ש בשנת 2020 ולהציג את הכיוונים לשנת 2021.

כלל הקצינים, מאוגדה 91 שבצפון ועד לאוגדה 80 שבדרום, שמעו סקירות מעמיקות במגוון נושאים, על מנת לחזק את השפה המשותפת בין המפקדים בצבא, ולהציג את אופן המימוש של תפיסת ההפעלה לניצחון לקצה המבצעי ובקצה המבצעי. לאור הגבלות הקורונה, הכנס, שנערך בבסיס פלמחים, הועבר גם בצורה מקוונת ב-24 חד"נים שונים במקביל, ובשני סבבים בני חמש שעות כל אחד.

"המטרה הייתה לקיים שיח רב-מדרגי עם הקצונה הבכירה - למשל, בין הסא״לים לבין פורום המטכ"ל", מסביר רמ"ח תכנון באגף לתכנון ולבניין כוח רב זרועי, אל"ם יאיר נתנס, "ועסק בין היתר במאמץ התמרון הרב-ממדי, המובל על ידי זרוע היבשה, ובמאמץ המהלומות הרב-ממדיות, אותו מוביל חיל האוויר".

כמו כן הציג הכנס סטטוס מפורט של מספר פרוייקטים וביניהם ״הגדוד כאתרוג״ - חיזוק והשלמת המצבות של הגדודים המתמרנים בכוח אדם ואמצעי לחימה, פרוייקטים בתחום העליונות בדיגיטל ובמודיעין, ובדגש על מרכיבים שכבר הבשילו - דוגמת מערכת "מעגל האש" והגדלת מאגר המטרות הכלל צה"לי.

"כל מופע חולק לשניים - הצגת סטטוס עדכני על ידי האלוף, והצגה על ידי אל"ם מזרוע אחרת, שדיבר על ההקשר או התוצר שהוא עצמו מקבל מאותו מאמץ או מאפשר", מציין אל"ם נתנס ומדגים: "למשל, לאחר הסקירה של מפקד חה"א, דיבר ראש מנהלת המטרות, ובתום דבריו של מפקד זרוע היבשה, התייחסו לנושא רח"ט תקיפה ומפמ"ר 7170".

בחד"נים הפרוסים הוקרנו המצגות, ואף התקיים פאנל ייחודי, בו לכל קצין וקצינה ניתנה אפשרות להפנות שאלה לאחד האלופים. "הם ענו שם על 15 שאלות בשלל נושאים, כשהפאנל היווה מרחב לאינטראקציה ולתגובה מהאלוף הרלוונטי", מדגיש הרמ"ח.

"הכנס, בהובלת האגף לתכנון ובניין כוח רב זרועי, התקיים כשנה לאחר הכנס הקודם שעסק ביציאה לדרך עם תר״ש 'תנופה' וכחודש לאחר סדנת 'תנופה עד כאן' לפורום מטכ"ל, שהתקיימה בפברואר האחרון״, מסכם אל"ם נתנס, "שיתפנו היום את כלל הקצינים בצה״ל מדרגת סא״ל ומעלה, בהתקדמות בכלל המאמצים במסגרת תר״ש ״תנופה״, על אף האתגרים שהיו מנת חלקנו בשנה החולפת, ואת עיקרי כיווני העשייה לשנת 2021".