צה"ל תקף את מקורות הירי, השגרה ביישובי הצפון מלאה

06.08.21
מערכת אתר צה"ל

לפני השעה 11:00, 19 מטרות נורו לעבר שטח ישראל מאזור מורדות הר דוב, צפונית לשאבא, שבלבנון. כולן נורו לעבר שטחים פתוחים, ו-3 מהן לא חצו את קו הגבול.

10 מהרקטות יורטו על ידי לוחמי הגנה אווירית ו-6 נפלו בשטחים פתוחים בצפון הארץ. אין נזק ואין נפגעים.

בתגובה, צה"ל תקף את מקורות הירי.

בניגוד לאירועים קודמים בהם ארגונים פלסטינים ירו מלבנון לעבר שטח ישראל, כמו הירי לקריית שמונה לפני יומיים והירי במבצע שומר החומות, על הירי הזה ארגון הטרור חיזבאללה לקח את האחריות.

"חיזבאללה ירה לשטחים פתוחים, ולפי הידיעות בידינו והידיעות שרצות ברשתות, הוא עשה זאת על מנת להוכיח את המשילות שלו בדרום לבנון, לאחר שהירי ביום רביעי היה כנראה ללא ידיעתו", אמר דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, "כיפת ברזל פעלה בהצלחה ונתנה תחושת ביטחון לתושבים. ההנחיות לעורף בגולן ובגליל במהלך אוגוסט הן בשגרה".

"באירוע הירי ביום רביעי, תקפנו בעוצמת התקיפה המשמעותית ביותר בשנים האחרונות. כ-112 מטרות תשתית של חיזבאללה וממשלת לבנון הותקפו על ידי מטוסי קרב וירי תותחנים", הוסיף דובר צה"ל.

לדבריו, בהערכת המצב אצל שר הביטחון, בהשתתפות הדרג המדיני, הרמטכ"ל, ראש אמ"ן וראש אמ"ץ, יוחלט איך להגיב בנוסף לירי התגובתי של צה"ל לגזרה.

כרגע השגרה ביישובי הצפון מלאה, ואין הנחיות נוספות. 

"אין עניין להסלים או לצאת למלחמה", קובע תא"ל כוכב, "ננסה לא להפוך את לבנון לגזרה פעילה אבל גם לא נהיה מוכנים להמשיך עם המשוואה של רקטות לעבר שטח ישראל. אנחנו ערוכים לכל אירוע ולכל הסלמה ונמשיך לפעול בעליונות אווירית ובהגנה על יישובי ישראל".