"החיילים חשובים לנו יותר מהכול, הביקורת תעזור לנו להאיץ תהליכים עבורם"

28.07.21
מערכת אתר צה"ל

קצין הלוגיסטיקה הראשי, תא"ל רונן כהן, התייחס לכתבה על תחום התזונה בצה"ל.

 

"גם אני קיבלתי את הביקורת הזאת בהבנה", אמר תא"ל כהן, "ביצענו תחקיר מהר מאוד עם היחידות עליהן מדובר - סך הכול ארבעה בסיסים בצה"ל, שלושה מתוכם מופעלים ע"י קבלן אזרחי, ושיתפנו גם את הקבלנים האזרחיים בתוצאות הבדיקה".

אחרי שסיימו את התחקיר הזה, לדבריו של תא"ל כהן, ניגשו במהירות לכנס של כל קציני המזון בצה"ל - כדי, קודם כל, לשתף אותם בממצאי הביקורת, ולנסות להבין האם יש אירועים נוספים כאלה: "יצאנו מהר מאוד בדגימות מזון בחלק מהיחידות, בעיקר ביחידות הספציפיות האלה, וניסינו לשחזר אם יש לנו אירועים דומים ביחידות נוספות".

"חשוב לי לומר", המשיך תא"ל כהן, "שאנחנו כבר לפחות בשנתיים האחרונות, ביתר שאת, עוסקים בתחום המזון - בפתרון לצליאקים, לצמחונים, לטבעונים, יצאנו בשתי תוכניות גדולות מאוד, ששתי התוכניות האלה כבר בתנועה".

רפורמה אחת נקראת "מוכן ומזומן" והשנייה "רפורמת המזון". "שתי התוכניות האלה עוסקות החל מהטיפול באנשים, הכשרות, הכשרות אזרחיות, טיוב התפריטים, מגוון מענים כגון פוד-טראקים ביחידות שכבר התחלנו לנפק, טיוב שרשרת אספקת המזון - מהרכש ועד הקצה המבצעי, הגדלת מנות החלבון, העשרת התפריטים ועוד ועוד", הוא מפרט.

"התוכניות האלה כבר רצות, ואני מאמין שהביקורת הזאת תעזור לנו גם להאיץ את העניין הזה ולקחת אותו קדימה. החיילים חשובים לנו יותר מהכול", תא"ל כהן משתף, "גם אני וגם רעיי אוכלים את אותו האוכל שאוכלים החיילים - אני מסתובב בכל צה"ל, אני חווה את כל סוגי חדרי האוכל ואת כל סוגי המטבחים בצה"ל - מהקצה המבצעי ויחידות ההכשרה, ועד הבסיסים העורפיים".

"בכולם אנחנו עוסקים, לכולם אנחנו רוצים לתת מענה. אנחנו עדיין לא שם, יש לנו עוד מה לעשות, אבל אנחנו במקום אחר לגמרי ממה שהיינו לפני מספר שנים".