סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל נהרג מירי כוחותינו סמוך לטול כרם

16.08.22
מערכת את"צ

סמל-ראשון נתן פיטוסי ז"ל, נהרג הלילה (שני) מירי כוחותינו, בסמוך לטול-כרם במרחב התפר בחטיבה המרחבית מנשה. סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל, היה לוחם בחטיבת כפיר, בן 20 מנתניה.

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, קיים תחקיר ראשוני בנקודה בה קרה האירוע. מהתחקיר הראשוני עולה כי האירוע התרחש במהלך פעילות מבצעית בקו התפר, במסגרתה עזב סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל את עמדת השמירה ועם חזרתו לעמדה, זוהה ע״י לוחם אחר, כחשוד. כתוצאה מהטעות בזיהוי, הלוחם ביצע ירי לעברו של פיטוסי ז"ל. מיד לאחר הפגיעה, עם הבנתו של הלוחם היורה, כי מדובר בטעות בזיהוי, דיווח על האירוע למפקדיו אשר הזעיקו טיפול רפואי לנקודה. הצוות הרפואי הגיע בתוך דקות והעניק ללוחם טיפול רפואי ראשוני בשטח. לאחר מאמצי החייאה רבים, פונה סמל-ראשון נתן פיטוסי ז״ל לבית החולים ושם נקבע מותו.

 

נתן פיטוסי ז"ל הועלה לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו.

הלוויתו של סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל שנהרג כתוצאה מירי כוחותינו במהלך פעילות מבצעית במרחב קו התפר, נערכה היום (שלישי), י"ט באב התשפ"ב, 16 באוגוסט 2022, ב-18:45 בבית העלמין הצבאי בנתניה.

בעקבות האירוע, נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית בנושא. בסיום החקירה, הממצאים יועברו לבחינת הפרקליטות הצבאית.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, ומפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל אבי בלוט, ערכו את התחקור הראשוני בנקודת האירוע בה נהרג לוחם צה״ל מירי כוחותינו. לאורך כל הלילה בוצע תחקור בזירה.

״במהלך פעילות מבצעית הלילה בקו התפר, נהרג לוחם צה״ל בשוגג מירי כוחותינו", אמר אלוף פוקס, "מדובר באירוע קשה ומצער מאוד שלא היה אמור להתרחש. אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחה השכולה, ומחזק את כל החיילים והמפקדים המעורבים באירוע. עם קרות האירוע התחלנו לתחקר אותו ואנו נמשיך להעמיק ולהפיק את כל הלקחים הנדרשים מאירוע קשה זה״.

הודעה נמסרה למשפחת הלוחם. צה"ל משתתף בצער המשפחה.