סגן הדר כהן תשיא את משואת צה"ל בטקס יום העצמאות ה-74

14.04.22
מערכת את"צ

סגן הדר כהן, מפקדת פלוגת עולים בבסיס מחו"ה אלון של חיל החינוך והנוער, תשיא את משואת צה"ל ביום העצמאות.

יושב ראש ועדת השרים לסמלים וטקסים: שר התרבות והספורט, חילי טרופר, אישר את המלצת הרמטכ״ל, רא"ל אביב כוכבי, בנושא וקיבל את המלצות הוועדה הציבורית לבחירת המועמדים להשאת משואה.

 



סגן הדר כהן מפקדת פלוגת "להבה", פלוגת עולות חדשות, בבסיס מחו"ה אלון. בסיס זה מגייס מנעד רחב של אוכלוסיות ביניהן עולות ועולים חדשים, בני מיעוטים, חיילים וחיילות על הרצף האוטיסטי, אוכלוסיות בעלות קשיי הסתגלות ומתגייסים נוספים. בסיס מחו״ה אלון מרחיב את שיוויון ההזדמנויות ופותח בפני חיילים וחיילות מכל גווני החברה הישראלית אפשרות להשתלב, להשפיע ולהתפתח בשירות בצה"ל ובסיומו כאזרחים.

בפלוגה של הדר לומדים החיילים את השפה העברית, התרבות ומורשת המדינה והעם.

בתפקידה, תורמת הדר, לצד מפקדי ומפקדות חיל החינוך והנוער, לבנייתה של חברה ישראלית טובה יותר. המפקדים והמפקדות מושיטים באופן יום יומי יד לחייל ולחיילת ועוברים איתם את הדרך הייחודית להם למען הצלחתם בשירות הצבאי, ובכך מקדמים אחדות ישראלית, סובלנות ושיוויון הזדמנויות.

כמפקדת, הדר מפגינה מנהיגות שקטה וצנועה שסוחפת אחריה את פקודיה ומהווה דוגמה למסירות, לאחריות בלתי מתפשרת ולאהבת אדם.

הדר תדליק משואה לכבוד אנשי הרוח והמעשה, שהניחו את היסודות להיותו של צה"ל צבא העם למען העם. לכבוד המפקדות והמפקדים שעושים לילות כימים בבניית גשרים, בהבטחת שוויון הזדמנויות ובטיפוח כל הבאים בשערי צה"ל מכל קצוות וגווני החברה הישראלית. לכבוד החיילות והחיילים, בוגרי המסלולים הייחודים של צה"ל, שעבורם השירות הוא לא רק שליחות אלא גם ״קרש קפיצה״ לעבר אופק חדש של אפשרויות. למען תרומתם של מפקדות ומפקדי צה"ל הסוללים את שבילי הערבות החברתית ומאפשרים לכל נערה ונער הזדמנות שווה לשירות משמעותי ולהשתלבותם בחברה הישראלית.


״הדר - בחרנו בך לייצג את צבא ההגנה לישראל בטקס הדלקת המשואות הממלכתי", הכריז ראש אכ"א, אלוף יניב עשור, "ולהשיא את משואת צה״ל בשם המשרתים, המגיעים מכל קצוות החברה הישראלית ומהווים פסיפס אנושי מרהיב".

"צה״ל הינו צבא העם", המשיך ראש אכ"א, "ובתפקידך המיוחד את נושאת את דגל השילוב של אוכלוסיות רבות ומגוונות בו, את ייחודו של צה״ל בחברה הישראלית ואת תפקידו החברתי המכשיר ומפתח מפקדים וחיילים, התורמים לחוסנו של צה״ל ולבנייתה של חברה ישראלית טובה יותר.

"בהדלקת המשואה", הצהיר אלוף עשור, "את מייצגת את רוח מפקדי צה״ל המאמינים ביקר האדם ואת מפקדי ומפקדות בסיסי חוות השומר ומחו״ה אלון אשר מהווים סמל לאמונה באדם, ולהר ההזדמנויות הקיים בצה״ל המחבר ומלכד את כלל החברה הישראלית. אני גאה ושמח שנבחרת לייצג את צה״ל ולהשיא משואה ביום העצמאות״.