ממדוח עמרו הורשע בגרימת מות רס"ן (מיל') אליאב גלמן בכוונה

14.07.22
מערכת את"צ

בית המשפט הצבאי לערעורים באזור יהודה ושומרון קיבל היום (חמישי), 14 ביולי 2022, את ערעור התביעה הצבאית על הכרעת הדין של ממדוח עמרו והרשיע אותו בגרימת מותו בכוונה של רס"ן (מיל') אליאב גלמן (המקבילה לעבירת רצח באיו"ש), חלף עבירת הריגה שבה הורשע בערכאה הראשונה.

על פי כתב האישום, הנאשם הגיע לטרמפיאדה בצומת גוש עציון בפברואר 2016, שלף סכין, והחל לרוץ לעבר העומדים בטרמפיאדה בצומת. חיילים שהיו בכוח צבאי שאבטח את המקום ירו לעברו, אך הנאשם המשיך בריצה לעבר רס"ן (מיל') גלמן ז"ל. מן הירי של הכוח נפגעו הן הנאשם והן רס"ן (מיל') גלמן ז"ל.

הנאשם הורשע בחודש אוגוסט 2018, לאחר הליך הוכחות ממושך, בעבירה חלופית לעבירה שיוחסה על ידי התביעה הצבאית בכתב האישום וזאת לאור ספק שהתעורר, לפי דעת שופטי הרוב, ביחס ליסוד הנפשי הנדרש לצורך הרשעה בעבירה של גרימת מוות בכוונה. בית המשפט בערכאה הראשונה גזר על הנאשם 30 שנות מאסר לריצוי בפועל, לצד מאסר מותנה, קנס ופיצויים.

התביעה הצבאית ערערה על הכרעת הדין וכאמור, ערעור התביעה התקבל במלואו. בעקבות קבלת הערעור, נקבע כי הדיון יוחזר לערכאה הראשונה לצורך טיעונים לעונש. מועד לטיעונים לעונש יקבע בהמשך.

צה"ל ימשיך לפעול באופן נחרץ להבאתם לדין של כל מי שמעורב בפעילות טרור.

מצורף פסק הדין