תא"ל נעמה רוזן גרימברג היא המזכירה הצבאית לנשיא המדינה

31.07.22
מערכת את"צ
אל"ם נעמה רוזן גרימברג הועלתה לדרגת תא"ל ונכנסה לתפקיד המזכירה הצבאית של נשיא המדינה, יצחק הרצוג. היא תשרת כאישה הראשונה בתפקיד במקומו של תא"ל עלא אבו רוכן, אשר יסיים את שירותו הצבאי לאחר כ-32 שנות שירות כלוחם ומפקד. 

כעת, תהפוך תא"ל רוזן גרימברג לאישה השלישית בפורום מטכ"ל, יחד עם הפרקליטה הצבאית הראשית ונשיאת בית הדין הצבאי לערעורים - המספר הגבוה ביותר של קצינות בפורום הבכיר עד כה.
בשנתיים האחרונות שירתה נעמה כקצינת המודיעין של פיקוד המרכז והייתה לאישה הראשונה שכיהנה בתפקיד קצינת מודיעין פיקודית. במהלך תפקידה ניהלה מבצעים רבים בפיקוד המרכז, כשבראשם, מבצע 'שומר חומות' ומבצע 'שובר גלים'.

תא"ל נעמה מחליפה בתפקידה את תא"ל עלא אבו רוכן אשר שירת בתפקיד המזכיר הצבאי לנשיא בשלוש השנים האחרונות, במסגרתו היה אמון על ייעוץ והעברת תוכן צבאי וביטחוני לנשיא וכן לקשר בין הנשיא לצה"ל ולמערכת הביטחון.
טקס החילופים והענקת הדרגות נערך הערב (ראשון) בבית הנשיא בירושלים, בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג, הרמטכ"ל , רא"ל אביב כוכבי, ובהשתתפות מפקדים, משפחות ומוזמנים נוספים. 
במקביל, בפיקוד העורף נכנסה תא"ל לירון דונל לתפקידה כראשת מטה הפיקוד, במקומו של תא"ל (מיל') יאיר ברקת ששירת בתפקיד בחודשים האחרונים. תא"ל דונל הינה האישה הראשונה שמשרתת בתפקיד ראש מטה פיקוד מבצעי, כראשת המטה של פיקוד העורף ומצטרפת לארבע קצינות בדרגת תא"ל נוספות.

מעמד החילופים נערך היום (ראשון) בראשות מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא. 
 

בשנים האחרונות חלה עלייה בהיקף הנשים המשרתות בתפקידי ליבה ולחימה בצה"ל. מינוי תא"ל רוזן גרימברג ותא"ל דונל הינו חלק מתהליך הגדלת אחוז הנשים במגוון התפקידים, אשר ישפר את איכותו של צה״ל.
"עלא", פתח הרמטכ"ל, "ברכות על סיומו של מסע ארוך מפרך, איכותי, מקצועי וערכי שבמקרה שלך לא רק היה כרוך במאמץ גדול אלא נבע ממעיין של הזדהות עמוקה ובעירה גדולה ברעיון הציוני, ברעיון החינוכי ובאהבה גדולה לארץ הזו. אתה דוגמה ומופת לאופן בו קצין בצה״ל צריך להיות". 

"נעמה, אני מכיר אותך שנים רבות", הוא המשיך, "עוד מהיותך קצינה צעירה ומבטיחה. הבטחת וקיימת. את קצינה מצטיינת ואני משוכנע שתצליחי בתפקיד זה בדיוק כפי שעשית בתפקידים הקודמים".

"המזכיר הצבאי לנשיא המדינה הוא תפקיד בעל השפעה עצומה", הוא הדגיש, "המזכיר הצבאי מסייע בהכוונה ובשיקוף התהליכים שקורים בצה"ל ובמערכת הביטחון. במובן הזה, זה תפקיד שיש בו פוטנציאל ענק. נעמה - קחי את הפוטנציאל הזה ותמלאי אותו בנפח. מאחל לך הצלחה רבה, בטוח שתצליחי".

"במשך עשרים ושתיים שנים שירתי ופיקדתי במגוון יחידות באגף המודיעין של צה"ל", סיפרה תא"ל  רוזן גרימברג, "והייתי שותפה לתהליכים אופרטיביים ואסטרטגיים שנועדו להבטיח את בטחון מדינת ישראל ואזרחיה.
זוהי זכות גדולה עבורי לשרת ולעבוד לצד נשיא המדינה - אדם שחרט על דגלו לאחד את החברה הישראלית ופועל ללא לאות למען עתידה של המדינה והעם היהודי".

"בתפקידי כמזכירה הצבאית של הנשיא", היא הדגישה, "אעשה כל שידרש על מנת לייצג נאמנה את העשייה הביטחונית בבית הנשיא ואסייע בקידום האינטרסים הלאומים והביטחוניים של המדינה בארץ ובעולם, ובהנחלת מדיניות הנשיא במערכת הבטחון. יחד עם זאת, אמשיך לעבוד באנושיות וברגישות לטיפוח הקשר עם המשפחות השכולות, פצועי צה"ל ומערכת הביטחון, משפחות השבויים והנעדרים, נפגעי וחללי פעולות האיבה".

"זכיתי להיות חלק מפיקוד ייחודי ומיוחד", סיפרה תא"ל דונל, "פיקוד שמשפיע גם ברמה הלאומית וגם ברמה המקומית ולעיתים אף ברמה הבין-לאומית. פיקוד שהוא הלב הפועם של הזירה האזרחית ואין שני לו ביכולת, בעוצמה ובאופרציה. אני גאה לעמוד כאן היום ומתחייבת להוביל לצד האלוף וביחד איתכם את הפיקוד קדימה לקראת אתגרי העתיד".