פסטיבל ׳יותר׳ ה-18 הגיע לסיומו

08.07.22
מערכת את״צ

השבוע התקיים פסטיבל המתגייסים השנתי של מועדון ההטבות לחיילים של יחד למען החייל - מועדון 'יותר', בשיתוף אגף כוח האדם וזרוע היבשה ובתרומת ה-FIDF. הפסטיבל, שנערך מידי קיץ, התקיים גם השנה בגני יהושע. השנה, לראשונה, הפסטיבל נערך גם עבור מסיימי כיתות י״א.

 
ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, וראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, ביקרו השבוע (רביעי) באירוע המתגייסים למסיימי כיתות י״ב. במהלך הביקור סייר הרמטכ״ל במיצג החילות, ביקר ב׳אוהל מיטב׳, שמע מקציני המיון על פועלם בעת הזו, ושוחח עם המועמדים לשירות ביטחון.

 

WhatsApp_Ima...

קרדיט: צלמים בקליק

 
השנה, כחלק מאסטרטגיית "אנשים בתנופה", הוחלט באגף כוח האדם בשיתוף מועדון יותר, לקיים לראשונה יום במסגרת הפסטיבל גם למסיימי כיתות י״א, וזאת מתוך רצון לחשוף בפניהם את הליכי המיון והגיוס החדשים בשלב מוקדם יותר, להשפיע על החלטתם לשרת בתפקידים משמעותיים בצה"ל ועל היכולת לדייק את השיבוץ - ובכך למצות את ההון האנושי באופן מיטבי.
 


במסגרת הפסטיבל הוקמה במה מרכזית, בה הופיעו מיטב האומנים והלהקות הצבאיות, התקיים מיצג של 28 חילות הלחימה ותומכי הלחימה, והוקמו מגוון עמדות של יחידות הצבא, בהן נחשפו המועמדים לשירות ביטחון לאמצעי הלחימה וליכולות הטכנולוגיות של היחידות הלוחמות בצה״ל.

במיצג, חיכו למלש״בים נציגים נבחרים מכל חיל וקיימו עמם שיח ישיר על אופי השירות, המשמעות, השליחות והאתגרים אותם יחוו.

 

WhatsApp_Ima...
 
בנוסף, גם השנה נפתח ״אוהל מיטב״ המסורתי של אגף כח האדם בו נפגשו מועמדים לשירות ביטחון עם קציני מיון ונציגים מקצועיים של היחידה למיצוי תהליכי הגיוס. במסגרת המפגש התאפשר למשתתפים לקבל מידע אודות הליכי הגיוס, המיון והשיבוץ, וכן מענה אישי ומקצועי אודות פניותיהם טרם הגיוס.
 
צה"ל הינו צבא העם, ועל מנת לסייע לכלל האוכלוסיות ניתנה השנה הזדמנות לעולים החדשים המועמדים לגיוס להגיע בזמן ייעודי להם ולקבל מענה פרטני בליווי מתורגמנים בכמה שפות - עברית, אנגלית, ספרדית ורוסית, זאת בשיתוף פעולה עם ארגון ״נפש בנפש״.

 



״אני שמח שהגעתם לפה הערב, עצם הגעתכם מסמלת את הסקרנות שלכם לקראת גיוסכם״, אמר הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי, ״תחשבו רגע על מה קורה עכשיו בצה״ל - לאורך כל הגבולות נמצאים חיילים, באוויר, בים וביבשה, לוחמים, אנשי מודיעין, תקשוב ולוגיסטיקה וכולם יחד מגנים על המדינה. בשירותכם אתם הולכים לקבל הרבה מאוד ולצד זאת לתת המון למדינה״.

 

 

״אתם הולכים לחוות חוויה משמעותית שתשפיע על כל החיים שלכם, על האישיות שלכם ועל הצלחתכם בהמשך״, המשיך הרמטכ״ל, ״אתם תכירו אנשים שלא הכרתם מעולם, תצרו חברויות, תחוו פיקוד ומנהיגות מצוינים. כל מי שרק יכול, לכו לשירות קרבי, לכו לשירות משמעותי. המדינה נתנה לכם הרבה מאוד עד היום, ויש לכם פרק של שנתיים, שלוש ואולי יותר לתת לה בחזרה. אני בטוח כי אתם טובים, מצטיינים, ערכיים ובעלי מוטיבציה גבוהה. תתגייסו בתחושה של גאווה וחוויה, אני סומך עליכם, שיהיה לכם בהצלחה!״.

 



״כמדי שנה אנחנו מקיימים את הפסטיבל ופוגשים נוער איכותי עם רצון לשירות קרבי ומשמעותי״, הצהיר ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, ״בני ובנות הנוער המתגייסים לצה״ל הם הנבחרת העלית של עם ישראל. במסגרת תר״ש המיון, אגף כוח האדם ביצע ומבצע שינויים משמעותיים בשער הכניסה לצה״ל לטובת מיצוי ההון האנושי ושיבוץ ׳האדם הנכון במקום הנכון׳ תוך מיקוד בכישוריהם ויכולותיהם ומתן שוויון הזדמנויות. אני שמח לפגוש נערות ונערים בעלי מוטיבציה רבה שנרגשים לקראת גיוסם לצה״ל. השנה הוספנו גם אירוע לחיילי החובה, אשר עושים לילות כימים בתפקידים משמעותיים למען ביטחון מדינת ישראל על מנת להוקיר את עשייתם. שבוע זה הינו סמל להערכתנו הרבה על פועלם ותרומתם של המתגייסים והמשרתים בצה״ל״.