התקיים אירוע בר ובת מצווה ליתומי צה"ל וכוחות הביטחון

09.06.22
מערכת את"צ

אירוע בר ובת מצווה ליתומי צה"ל וכוחות הביטחון התקיים היום (חמישי) בהובלת ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, מערך הנפגעים, הרבנות הצבאית, והקרן למורשת הכותל. באירוע נכחו כ- 200 משתתפים שהגיעו להשתתף ביום חגיגי שבמרכזו בני ובנות מצווה שהתאחדו לחגיגה משותפת בעיר הבירה ירושלים.

במהלך היום, נפגשו המשתתפים עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, במשכנו, סיירו בכותל המערבי, שם גם עלו לתורה בטקס המסורתי, שנערך בראשות ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, ובהשתתפות הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב אייל קרים.

במסגרת האירוע, קיבלו המשתתפים שי מטעם מארגני האירוע, ובהמשך השתתפו בטקס המרכזי, שנערך בראשות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ובהשתתפות קצין משאבי אנוש ראשי וראש חטיבת הנפגעים, תא"ל צחי חפץ, ורמ"ח נפגעים, אל"ם עידית סולומון.

המכנה המשותף של כל הילדים, הוא שותפות לאובדן יקיריהם בזמן שירותם בצה"ל ובגופי הביטחון השונים, וכחלק מתרומתם למאמץ הצבאי והמבצעי להגנת המדינה. שותפות זו אמנם נובעת מהמקום הכואב ביותר בחיי המשפחה שלהם, אך דווקא מהמקום הזה נוצרת קהילה תומכת ועוטפת, שיש לה משמעות בחיי היומיום של כל אחת מהמשפחות, בימי כאב וצער אך גם בימי חג ושמחה. קיום האירוע מדגיש את חשיבות הקשר של צה״ל עם הנפגעים ובני משפחותיהם.

"קודם כל מזל טוב לכל החוגגים", אמר הרמטכ"ל, רא"ל כוכבי, "אני בטוח שיש פה התרגשות גדולה, וצריך לומר את האמת - שכל אחד שהילד שלו בבר מצווה זה התרגשות גדולה אבל במקרה הזה, כשאבא חסר היא מכופלת ומהולה בהרבה רגשות. אני רוצה לדבר על העניין המשמעותי שיש במעמד הזה, ובעצם המשפחה שבה אתם חיים".

"לצערי מתוקף תפקידי", המשיך הרמטכ"ל, "אני מלווה משפחות רבות שאיבדו את הבנים, הבנות והאבות שלהן, ובכל מקרה זה לא קל וכל מי שלקח חלק במאמץ הביטחוני יש לו חלק משמעותי בהגנה על מדינת ישראל. באולם הזה יושבים רבים שבזכותם מערכת הביטחון ותחושת הביטחון של תושבי ישראל ממשיכה להתקיים. אתם ממשיכים לחיות חיים של משמעות ואתם חייבים לחיות בידיעה שאבא נפל עבור דבר גדול ומשמעותי. ואני מקווה שזאת תהיה נחמה לא קטנה ואף גדולה להמשך החיים, גם אם אבא לא נמצא איתכם - תשאפו, תחלמו ותתעקשו להצליח ואני בטוח שתצליחו".

"היום הזה הוא הזדמנות שלנו כצה״ל ושל כל החברה הישראלית לתת לכולכם חיבוק ענק ולהצדיע לכם", אמר ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, "ביהדות, בת ובר המצווה זה אירוע המעבר מילדים למבוגרים, היום אתם ממשיכי המורשת, נושאי הלפיד. איבדתם את היקרים לכם מכל, חלק מרכזי מהמשפחה, אבל חשוב לי שתדעו שאתם חלק ממשפחה גדולה וחזקה, משפחת מדינת ישראל, משפחת צה״ל. מזל טוב לכולכם, המון בהצלחה ותמיד כאן בשבילכם".