פורום מטכ״ל קיים מפגש ייעודי בסימן שוויון מגדרי

בשנים האחרונות צה"ל עושה צעדים משמעותיים נוספים לעבר שוויון מגדרי בשורותיו - בין אם מדובר בעלייה במספר הנשים ביחידות טכנולוגיות, או בזינוק נוסף בכמות המשרתות בדרגות בכירות. על כל הנושאים האלה ועוד התכנס לדון פורום מטכ״ל ליום שהוקדש כולו לתרומה הגדולה של ההון הנשי

08.03.22
מערכת את"צ

מפגש ייעודי של חברי פורום המטה הכללי לציון יום האישה הבינלאומי התקיים אתמול (שני) ועסק באסטרטגיות למיצוי מיטבי של ההון הנשי בצה״ל.

במפגש הציגה היוהל"ם הערכת מצב ייעודית על נשים בצה״ל ומפקד 8200, תא"ל י', הציג את האסטרטגיות המגדריות בהן נוקט אגף המודיעין למיצוי ההון האנושי.

מנכ"ל אמדוקס, מר שי לוי, סקר שיטות לקידום שוויון הזדמנויות מגדרי בהן משתמשים בחברה עסקית.

הרמטכ"ל, רא״ל אביב כוכבי, בירך על ההתקדמות הרבה שחלה בצה״ל בשנים האחרונות במיצויו של ההון הנשי בצה״ל.

בשנת 2021 נרשם שיא חדש של 46 נשים בדרגת אל״ם, בהשוואה לשנת 2020 בה שירתו 39 נשים בדרגה זו.

יוהל"ם, תא"ל אלה שדו שכטמן

בנוסף, בצה״ל מתקיימות ומתפתחות תוכניות יעודיות רבות להרחבת היקף הנשים המשרתות ביחידות הטכנולוגיות.

בשנתון הגיוס האחרון, עומד היקף הנשים המתגייסות לתפקידים טכנולוגיים ביחידות הטכנולוגיות על כ-40% מכלל המתגייסים ליעד - עלייה של כ-8% מהשנתון הקודם.

כמו כן, בחמש השנים האחרונות גדל שיעור הנשים מתוך כלל הקצינים בדרגת רס״ן מ-25% ל-29% ומספר הקצינות בדרגת סא״ל עלה בכ-30%.

עלייה משמעותית נוספת נרשמה בהיקף הלוחמות - כ-170% בשבע השנים האחרונות.

בשנתיים האחרונות ישנה ירידה של כ-50% במספר החיילות המשרתות בתפקידי פקידות.

נכון לשנת 2022, נשים משרתות במגוון תפקידים בכלל החילות והזרועות ולוקחות חלק משמעותי בעשייה המבצעית ובמעטפת שלה.

לצד הישגים מרשימים אלו, עמד הרמטכ"ל על האתגרים שעדיין נכונו לצה״ל בדרך לשוויון מגדרי והנחה כי בתוך חצי שנה תוצג לו תוכנית מקיפה המתמודדת עם אתגרים אלה.

״בשנים האחרונות חלה עלייה בהיקף הנשים המשרתות בתפקידי ליבה ולחימה בצה"ל ואני מברך על כך״, הכריז הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי, ״הגדלת אחוז הנשים בכל התפקידים תשפר את איכותו של צה״ל. בתקופה הקרובה נקיים יום האקתון, למציאת פתרונות יצירתיים שיאפשרו לנשים לשרת במנעד תפקידים רחב יותר ולהביא למיצוי איכותי יותר של יכולותיהן. על צה״ל לשמש דוגמא ומופת גם בתחום שירות הנשים ועל המפקדות והמפקדים להוביל את השינוי ולעסוק בכך באופן אישי״.