סיכום פעילות יחידות צה"ל ביום המעשים הטובים

יום המעשים הטובים התקיים אתמול, וחיילים ברחבי הצבא התנדבו וקיימו פעילויות עם קהילות בגזרות עליהן הם שומרים. כך זה נראה

30.03.22
ניצן בהר, מערכת את"צ

מרוץ גולני

ביום ראשון האחרון החל מרוץ גולני ה-31, במסגרתו רצים לוחמי החטיבה 850 ק״מ מהחרמון ועד אילת. כל החטיבה תעבור בחמש ערים מרכזיות: כרמיאל, מודיעין, ירושלים, אשדוד ואילת, בהן הם מתנדבים בשעות הבוקר, ואחרי הצהריים רצים יחד עם הקהילה. 

השנה, המרוץ בסימן ״גולני שלי - סיפור ישראלי״ ובמסגרתו לוחמי ומפקדי החטיבה יעברו ב-32 אתרי מורשת, יתנדבו בכ-25 מקומות התנדבות שונים וייכנסו ל-365 כיתות בבתי ספר תיכוניים ברחבי הארץ, שם יקיימו שיח על גיוס לצבא ועל שירות קרבי משמעותי.

״אנו שמחים לתרום לקהילה ולחזק את האמון של תושבי ישראל בלוחמים שלנו״, אומר מפקד בא״ח גולני, סא״ל שמעון סיסו, שעומד מאחורי האירוע. ״נפלה בחלקנו הזכות לשרת בשירות קרבי משמעותי ולקיים את המסורת הדו שנתית - מרוץ גולני, ולתת עוד למדינת ישראל ותושביה״.

יום ספורט והעצמה בקריית שמונה

אתמול (שני) קיימו בקריית שמונה אירוע התנדבות וספורט שמשלב בין הצבא לחברה, ובין קצוות החברה השונים במתכונת שלא נראתה זה זמן רב.

חיילי חטיבה 769, שאמונים על ההגנה על הגזרה, לקחו חלק ביום ספורט והעצמה בשיתוף עם מרכז הטניס העירוני. לאירוע הצטרפו קבוצות של אנשים עם צרכים מיוחדים ונוער מבתי הספר בסביבה. 

״לא בכל יום יש לנו את ההזדמנות לתת בחזרה לקהילה שעוטפת אותנו לכל אורך השנה״, מספרת קצינת החינוך של החטיבה, סג״ם הלל דבל, שהובילה את האירוע, ״הפעילות הזו מסמלת רק חלק קטן מהתמונה הגדולה, שמכילה בה עוד הרבה שיתופי פעולה ונתינה בעתיד״.

הפנינג בשיתוף "זיכרון מנחם"

אתמול (שני) נערך הפנינג גדול בבית הספר לטיסה שבבסיס חצרים. 

במסגרת ההפנינג נערכו תרומות שיער בשיתוף עם עמותת ״זיכרון מנחם״ שהגיעו וסיפרו את הבנות בהתנדבות מלאה, חתימות על כרטיס אדי, חלוקת צמידים כחלק ממיזם הנקרא ״הפרפרים של עומר״ לזכרה של עומר שמש שנהרגה במהלך טיול בנפאל ואיסוף בגדים לתרומות עבור אנשים נזקקים.

ניקיון החופים הצפוניים

לכבוד יום המעשים הטובים, יצאו חיילי סוללת בזלת מגדוד 405 לנקות את חופיה הצפוניים של מדינת ישראל - בגזרה עליה הם מגינים כעת. 

״דווקא עכשיו״, מדגיש מפקד הסוללה, סרן יותם זיתוני, ״נוכח האירועים הקשים שהמדינה שלנו חווה, עלינו להירתם כדי להגן ולשמור עליה, על תושביה ועל יופיה. זה יופיו של הצבא שלנו - כצבא העם שתורם למדינה ולחברה״.

פעילות במרכז שלוה

חיילים בודדים מרחבי העולם הלומדים באולפנית פיקוד המרכז הלכו להתנדב באירוע של מרכז שלוה, והעבירו את היום עם 200 ילדים בעלי תסמונת דאון. 

״הגעתי לארץ כדי להתנדב ללוחמה", מספרת רב״ט ליאורה צוח, לוחמת מגדוד אריות הירדן ועולה חדשה מאוסטרליה, "זה היה מתוך תחושת שליחות אמיתית - ההתנדבות והעזרה על מדים במיוחד ביום המעשים הטובים ריגשה אותי מאוד״.

ציורים עם עמותת "הדודות"

חיילי החטיבה המרחבית עציון התכנסו לפעילות משותפת אצל ״הדודות״ - הפינה החמה לכוחות הביטחון בגוש עציון, עמותה שהוקמה לזכר ד״ר שמואל גיליס וצחי ששון ז״ל ומופעלת על ידי מתנדבים, המחלקים לכלל חיילי צה״ל וכוחות הביטחון באיזור אוכל חם וביתי.

בפעילות החיילים שתופסים קו באזור ציירו יחד עם ילדי גוש עציון ומתנדבים מהפינה החמה. 

״לעשות טוב לאנשים זה לא פחות חשוב מכל פעילות מבצעית שלנו ביום יום״, מספרת מש״קית חינוך בחטיבה, רב״ט עינב גורביץ׳,״זה לקחת מעצמנו ולעשות למען האחר - מה שמרחיב את הלבבות גם שלנו ושל מי שנמצא מולנו״.