״הסוד להצלחתו, הישגיו, עוצמתו וכוחו של צה״ל טמון באנשיו״

17.03.22
מערכת את״צ

פורום למידה בנושא אנשים, מנהיגות וטיפול בפרט התקיים השבוע (ראשון) בראשות הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי.

הכנס הינו חלק מאסטרטגיית "אנשים בתנופה" של אגף כוח האדם שייעודה לשים את האנשים במרכז ולתת מעטפת שלמה למשרתים, החל מתהליך המיון וההתאמה לצה"ל, אופי השירות ועד לשער היציאה. הכנס נועד להנגיש את עיקרי האסטרטגיה ותוכנית "אנשים בתנופה 2.0" שנקבעה לכלל מפקדי צה"ל ולהדגיש את חשיבות הנושא והטמעתו ביחידות לכלל המפקדים.

היום נפתח בסקירה של ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, במהלכה הציג את עיקרי תוכנית "אנשים בתנופה 2.0" למפקדים.

בחלקו הראשון של הכנס, סקר ראש מטה כוח האדם, תא״ל יורם כנפו על המענה לפרט בחובה ובקבע, ראש חטיבת התכנון וכוח האדם, תא״ל אמיר ודמני, הציג את החידושים בשער הכניסה והיציאה מצה"ל ומערך המילואים, רח״ט הסגל, תא״ל יוסי מצליח, סקר על אתגרי הקבע והמענים המוצעים וקצין חינוך ראשי, תא״ל אופיר ליוויוס שוחח על "סל הכלים" המנהיגותיים הניתנים למפקדים בצה"ל.

בחלקו השני, נערך מושב "לוקחים יוזמה", במסגרתו הציגו מספר מפקדים תוכניות שנבנו באגפים, בזרועות ובפיקודים, לפיתוח כוח אדם בצה"ל, ביניהן אסטרטגיית פיתוח משרתים באגף המודיעין, פיתוח סגל הפיקוד בעוצבת געש (אוגדה 36), תוכנית "להיות מפקדות" בחיל האוויר ועוד.


בחלקו השלישי, נערך פאנל מפקדים וסיכום של רא״ל כוכבי.

בפורום, שנערך בבסיס פלמחים, השתתפו חברי פורום המטה הכללי ושדרת הפיקוד המבצעית של צה"ל בכלל הזרועות והפיקודים, מרמת סא״ל ומעלה – מפקדי הגדודים, היחידות, הטייסות, השייטות ומקביליהם.

״האנשים והרוח המפעמת בהם מהווים את מקור עוצמתו של צה״ל״, הצהיר ראש אכ״א, אלוף יניב עשור, ״העשייה בעולם האנשים, המבוססת על מנהיגות אותנטית שזוכה לאמון הפקודים, מעוררת בהם את רגש ההזדהות, מעצימה את תחושת המשמעות והשליחות ומהווה את הרוח במפרשים עבורנו. יש בפנינו אתגרים רבים, בראשם העידוד לשירות צבאי בדגש על שירות קרבי, טיפול הגון ואוהב לחיילינו, יצירת מענה הולם למשרתי הקבע כך שימשיכו בשירות ארוך והוקרה משמעותית למשרתי המילואים הנושאים במסירות ומחויבות את נטל הביטחון".

"הסוד להישגיו ולכוחו של צה״ל הוא האנשים, זהו המפתח לעשייה וליכולות שלנו״, הכריז הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי, ״אנחנו מבינים את חשיבות העיסוק באנשים, הטיפול בהם ובפיתוח שלהם.  צה"ל צריך את האנשים האיכותיים, הטובים והמוכשרים ביותר, הדוגלים במנהיגות קרבית ושואפים לבצע שירות משמעותי - כדי להשאיר את אנשינו ולגייס אותם לתפקידים המשמעותיים אנחנו צריכים לטפח את לוחמינו, להעניק תגמול לאנשינו ולהטמיע משמעות בכל פעולה - זוהי תמצית תוכנית ׳אנשים בתנופה 2.0׳״.



״התוכנית בנויה על נתינת תשומת לב, טיפול ראוי ויחס לאנשינו״, המשיך הרמטכ״ל, ״התחלנו לבצע את התוכנית, אנו מתאימים את מודל הקבע בדגש על תומכי הלחימה, פיתחנו תוכניות לפיתוח נשים בכל הדרגות והשארתן למשך שירות ארוך יותר, אנו משקיעים בטיפוח הלוחמים הקרביים והעצמת משמעות השירות הקרבי ופועלים לבצע עוד שורה של פעולות ותוכניות המבוססות על ערכים מובילים אשר נמשיך להגשימן על מנת שנשתפר״.



״כצבא עם, אנחנו נדרשים לדאוג לאנשינו וכצבא חובה מוטלת עלינו אחריות נוספת, לטפל באנשינו ברמה הגבוהה ביותר״ אמר רא״ל כוכבי, ״בהזדמנות זו אני רוצה להביע הערכה רבה לכל מי שעוסק בעולם הטיפול באנשים. יחד עם זאת, אנו צריכים להיות ערים וקשובים לקול הדור ולשינויים המתרחשים סביבנו כל הזמן ולהתאים עצמנו אליהם. במהלך הכנס עלו מספר נושאים שעלינו לחזק ולשפר ומספר תוכניות שעלינו להמשיך, להרחיב ולמנף. השיח כאן צריך להגיע עד אחרון הקצינים והפקודים שלכם. מוכנות צה״ל כולה נמדדת באנשיו והסוד להישגיו הוא מנהיגותם - בזכותכם אנו צבא חזק ומוכן יותר, בכלל הזירות ובכלל המימדים״.