ערב שותפות בני ובנות זוג מג"דים סמג"דים

03.04.22
מערכת את"צ

ערב שותפות עבור בנות ובני הזוג של סמג"דים-מג"דים ומקביליהם בכלל הזרועות התקיים ביום שלישי במרכז רבין.

הערב נערך בהובלת המרכז "למשפחה לוחמת" שביחידת מופת, אשר אמון על הקשר השוטף והדאגה של צה"ל למשפחתו של המפקד הלוחם. ערב מיוחד זה נועד להוקיר את המשפחות הלוחמות – שהשירות הקרבי הינו חלק בלתי נפרד מחייהן.

במסגרת הערב נערך פאנל נשות מפקדים, בהשתתפות רעיית הרמטכ"ל, הגברת יעל כוכבי, ומפקדת מופת, אל"ם גלית גולן, ורעיות מפקדים נוספות אשר שיתפו במורכבות והאתגר לצד המשמעות והשותפות הכרוכות בלהיות "משפחה לוחמת". כחלק מהפאנל, שוחחו במענים הניתנים כיום, ביניהם, המרכז ל"משפחה הלוחמת", המיועד למפקדים הלוחמים ולמשפחותיהם והוקם על מנת לסייע למשפחות להתמודד עם תנאי השירות המאתגרים.

המרכז מהווה כתובת אחת, פעילה וזמינה בה מרוכזים מגוון הכלים העומדים לשירות הלוחמים ובני משפחתם ובעזרתם ניתן מענה מקיף בשלל תחומים. הפאנל שם דגש על חיזוק השינויים המתקיימים בצה"ל ביחס למשפחות אלו ומתוך ההבנה כי הן חלק בלתי נפרד מהצלחת צה"ל בהבטחת השקט והביטחון למדינת ישראל כולה.

"תפקידכם, כבני ובנות הזוג הוא מאתגר ולפעמים מאתגר מאוד", הצהיר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, "אנחנו מבינים בדיוק מה המשמעות של לנהל אורח חיים כזה ועל כך אני אומר, תודה רבה. שמנו לעצמנו כיעד ברור ומוצהר, שזה לא פחות חשוב להיות בת זוג של איש צבא. אי אפשר לעשות את התפקיד הזה בלי גיבוי, זאת שותפות שאתן מאפשרות, ובתמורה לה אנחנו מקבלים אנשים אשר מוכנים להתייצב גם ברגעים קריטיים אלו למה שקורה באיו"ש ובמרחבים הרלוונטיים".

"אני מאמין כי עלינו לאפשר את השילוב בין חיי הצבא וחיי המשפחה בצורה מיטבית יותר", המשיך הרמטכ"ל, "תהיה אבא טוב ובן זוג טוב לא פחות מהיותך מפקד טוב. אנחנו נשתפר ונמנף את זה לרמות עוד יותר גבוהות, יש רעיונות שכבר מתקיימים ואנחנו בדרך לפתח אותם. ברצוני להודות לכם שוב, על מסירותכם, עלינו לזכור שהכול מתחיל ונגמר בבית, ובזכותכם, הטובים ביותר נמצאים במקומות של ביטחון והגנה".

"גלית, בקרוב את מסיימת תפקיד, לאחר קרוב לשלוש שנים, ואני יודעת כי התכנון הייחודי והמעמיק שלך, היה להקים את המרכז 'למשפחה לוחמת' כפיילוט ייחודי", אמרה רעיית הרמטכ״ל, הגברת יעל כוכבי, "למרות הקשיים שעלו במהלך הדרך, הדגשת את הצורך, שכנעת עם רצונך העז, והמרכז אכן הוקם. בהמשך, הקורונה פרצה, והוחלט שאין פיילוט. בעזרת כוח רצון ענק, את והמרכז, סיפקתם תוך מספר חודשים ספורים מענה ל-800 משפחות לוחמים. זה אחד הדברים המפוארים של צה״ל, הדאגה והרצון הבלתי-פוסק לסייע, לשפר ולתת מענה למשרתים וזאת כערך עליון".

"בזכות מרכז זה, התקשרו לבת הזוג לשאול לשלומה ואם היא זקוקה לחיזוק, וידאו שהמשפחה של המפקד הלוחם מקבלת את המענה הראוי והאם היא זקוקה לסיוע במידת הצורך וכן הלאה", המשיכה הגברת כוכבי, "אני בטוחה ויודעת, שתמיד מתפתחת בצה"ל גישה של שיפור, שינוי וחשיבה תמידית בכל הנוגע למשרתים ומשפחותיהם. צה״ל מוקיר אותם ואתכם היטב. אנו רוצים להוקיר לך תודה על המוסד המפואר שהקמת ולאחל הצלחה רבה בתפקידים הבאים".

״כחלק מתהליך עמוק שאנו מקיימים לטיפול במשרתינו, הקמנו את המרכז ׳למשפחה לוחמת׳", הכריזה מפקדת מופת, אל"ם גלית גולן, "המרכז הוקם מתוך ההבנה כי להיות מפקדים לוחמים בצה״ל, זו החלטה של משפחה שלמה, ועל כן עלינו להתאים את הטיפול והמענה עבורכם. הערב הינו הוקרת תודה לכן, המשפחות – על הבחירה להיות 'משפחה לוחמת' בצה״ל. אתם, מקריבים את היקר לכם מכל, להיות חלק מרכזי ביכולת של צה״ל לעמוד בייעודו ולהבטיח את ביטחון המדינה. ערב זה נועד על מנת לשמוע וללמוד כיצד להיות שם עבורכם כשאתם שם עבורנו, וכדי להוקיר לכם תודה".