"פיגועים נמנעו ועוד רבים יימנעו כתוצאה מהפעילות המוצלחת הזאת - שבר היה בחוד שלה"

17.11.22
מערכת את"צ

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, לקח היום (חמישי) חלק במסע אופנועים ורכבים עתיקים לזכרו של רס"ן בר פלח ז"ל.

 

רס"ן בר פלח ז"ל נפל במהלך פעילות מבצעית אותה הוביל במסגרת תפקידו כסמג"ד סיירת נח"ל בסמוך למעבר ג'למה. במהלך חייו בר השקיע ותרם מעצמו רבות לאוכלוסיות קשות יום, ניצולי שואה, נפגעי אלימות, חיילים בודדים ועוד.

המסע התקיים לזכרו של בר ז"ל ולמען המורשת שהותיר אחרי נפילתו; המסע בשיתוף עם נוער בסיכון, ומהווה את מסע האופנועים והרכבים הגדול ביותר שהתקיים בארץ, מצפון הארץ דרך המרכז, ועד לדרום.


"אני רוצה להגיד לכולכם תודה רבה על היוזמה הזאת ועל המסע שמתקיים היום לאורך שעות רבות - זאת הוקרה יפה ומרגשת עבור בר", אמר הרמטכ"ל, "הלוואי ולא היינו צריכים לעשות את המסע הזה, הלוואי ולא היינו צריכים להיפגש בנסיבות אלו, אבל צבא ההגנה לישראל ביחד עם גופי הביטחון, פועלים מדי לילה למען ההגנה על מדינת ישראל. בר היה חלק מההגנה הזאת. פיגועים נמנעו ועוד רבים יימנעו כתוצאה מהפעילות המוצלחת הזאת - שבר היה בחוד שלה".


"אני רוצה לומר מילה על ההתנהלות הזאת של בר, אנחנו מחנכים את חיילינו על המשמעות של הובלה מלפנים והמשמעות של פיקוד, אומץ לב, דוגמה אישית והובלה בלחימה מלפנים. הוא עשה את זה, הוא הדגים את זה והוא שילם על זה מחיר כבד. דורות רבים יתחנכו עכשיו לאור המקרה הזה".


"אני רוצה לספר לכם על דבר שלקחתי מהפגישה אצל דליה ומשפחת פלח", הוא המשיך,"הייתה פגישה עמוקה, אבל משפט אחד חרוט לי מאז אותה פגישה והוא מבטא בעיניי את כל האישיות של בר, מבטא את המנהיגות שלו ואת האחריות שלו. בר התקשר לאמא שלו לאחר אירוע מבצעי ואמר לה: 'אמא, נפצענו ביד של הקשר שלי', זה משפט מדהים בעיניי המדגיש שפציעת הקשר שלו, היא למעשה פציעה בגופו, זהו ביטוי למנהיגות. אני אמנם לא רוכב על אופנוע אבל גם אני לוקח חלק במסע להנצחת שמו וערכיו של בר".

"כשאני מדבר על מנהיגות אני משתמש במשפט הזה של בר", אמר הרמטכ"ל לסיכום ,"אני משתמש בדוגמה האישית של ההובלה מלפנים, ואני משתמש במשפט הזה שבעיני הוא תמצית של מהו מפקד טוב שאוהב ואכפת לו מהחיילים שלו. תודה רבה על מה שאתם עושים".

לסיום הדגיש טל פלח, אחיו של רס"ן בר פלח ז"ל: "משפחתו וחבריו של רס"ן בר פלח ז"ל מבקשים להמשיך את דרכו, ולהקים את מרכז אחי גיבור שיחנך בני נוער שחוו משברים לערכים של נתינה, התנדבות ושירות צבאי ערכי ומשמעותי״.