איגרת ראש אכ"א למשרתי הקבע

20.11.22
מערכת את"צ

משרתי קבע יקרים,

המשרתים בצה"ל הם הנכס החשוב ביותר בכל יחידה, זרוע וחיל. אמת זו עמדה איתנה בכל מבחני הזמן ותמשיך להנחות אותנו בכל החלטה ופעולה. רוחו, מקצועיותו ואיכותו של צה"ל מבוססים עליכם ולכן כולנו מחויבים לעסוק בשימור הטובים והמתאימים בשירות, להוקירם ולתגמלם.

אני עֵר לשיח המתקיים לאחרונה ויודע שמגיעות לכם תשובות בנושא סוגיית תנאי הפרישה במסלול הפנסיה הצוברת ובעוד נושאים הנוגעים לתנאי השירות.
שיח על תנאי שירות, על שכר ועל תגמול הוא לגיטימי וראוי. לצערי, רוב השיח כעת מבוסס על מידע חלקי, ואינו משקף נכונה את המצב ולכן חשוב לי להבהיר לכם כמה דברים בשקיפות ובבהירות.

בעבר, הועברו משרתי הקבע בדומה למגזרים אחרים במשק, למסלול הפנסיה הצוברת. בעקבות זאת גובש הסכם ייחודי בין צה"ל למשרד האוצר שבו תשולם פנסיית גישור מגיל הפרישה מצה"ל ועד גיל הפרישה האזרחי. התנאים שסוכמו ופרטי החישוב היו אמורים להיות מוסדרים בתקנות, אך בשל מחלוקות עם משרד האוצר, הנושא טרם הוסדר.


עד כה משולמת קצבת גישור לפורשים, כמקדמה עד להסדרה סופית. מרבית הפורשים בפנסיה צוברת קיבלו מקדמות דומות ואף זהות לגובה הפנסיה שהיו מקבלים לו היו בפנסיה תקציבית.

חשוב לי שתדעו שאנו, הפיקוד הבכיר בצה"ל ובראשו הרמטכ"ל, פועלים ביתר שאת כדי להגיע להסכם הטוב ביותר, הסכם שיהווה תגמול הגון בעבור שנים של שירות ביטחון תובעני וערכי – הן בנושא פנסיית הגישור והן בנושאים אחרים.

צה"ל פועל בשקיפות. אני מבין ומצדיק את רצונכם להבין את ההתקדמות בתהליך, אך מכיוון שהנושא עודנו נמצא בשיח, וכדי שנוכל להמשיך בו בצורה מיטבית, ישנם דברים שנוכל לעדכן עליהם רק לאחר שיהיו סיכומים והחלטות. אמשיך לעמוד עמכם בקשר רציף בנושא זה.

אני מבטיח לכם נאמנה כי אנו עושים הכול כדי לדאוג לכם ולטפל בכם, משרתי צה"ל היקרים. אתם – העושים לילות כימים, מהווים את מקור עוצמתו של צה"ל ומבטיחים את המשך קיומנו כאן – היו גאים, אנחנו כאן יחד.

בברכה,

אלוף, יניב עשור
ראש אגף כוח האדם