6 דברים שמגדירים מחדש - ת"ש לסופ"ש

שיפוץ מוצבים בבנימין, רפואת שיניים מתקדמת באוגדת עזה וציוד חדיש בשריון - הם רק חלק מהדברים שצה"ל עשה עבור המשרתים בחודש האחרון. יצאנו לגלות במה מדובר, וחזרנו עם תמונות

24.02.22
מערכת אתר צה"ל

טיפול שיניים - בשעתיים

עד היום, עבור ביצוע כתר היה הלוחם צריך לצאת מיחידה לחמישה טיפולים במרפאה, וכתוצאה מכך גם להפסיד תוכן וגם לסבול מכאבי החלמה במשך זמן רב. כעת, בזכות ה"מחרטה" החדשה, הם יכולים לבצע כתר במפגש אחד נטול כאבים. 

"לביצוע כתר סטנדרטי יש כמה שלבים", מסביר קצין רפואת השיניים של אוגדת עזה, סרן ד"ר מאיר נקי, "הטיפול אורך חמישה מפגשים, המתפרסים על פני כשלושה חודשים".

היום, הטיפול יעיל ומהיר בהרבה: "סורקים את השן ואת השיניים הנגדיות, וכך מתקבלת מיד תמונה מדויקת. לאחר מכן, המחשב מעבד את התמונה שהתקבלה ומתרגם אותה לצורה של הכתר".

"אחרי שיש צורה ברורה", הוא ממשיך, "מעצבים את הכתר במחשב ונותנים למחרטה הוראה לייצר אותה. אנחנו שמים בלוק של חומר במחרטה, והיא מעצבת אותו על פי התמונה שהתקבלה", מסביר סרן ד"ר נקי. 

בחודש שעבר היה הניסיון הראשון והמוצלח של המכשיר החדיש בצה"ל. בתוך שעתיים החייל יצא עם כתר מלא וללא כאבים. 

הטיפול מתבצע ע"י ד"ר ניקולאי רודויק וד"ר משה שפיגל, מומחים לשיקום הפה.

 

השיפוצים בחטמ"ר בנימין

לאחרונה, החל במפח"ט של חטמ"ר בנימין שיפוץ נרחב בהובלת רס"ר החטיבה, רס"ר שלומי בן יאיר. חדרי השירותים והמקלחות במגורי החיילים והחיילות, ופינות הישיבה ברחבי הבסיס חודשו, ובמקביל, הוכנסו לכל חדר במפח"ט פינות ישיבה וטלוויזיות . "המשמעות שלי, כרס"ר, היא לדאוג לחייל בקצה. אני רוצה שכל חייל שיגיע לחטיבה ירגיש שיש לו את המענה הכי טוב וראוי, כדי שיוכל להינות מהשירות שלו בחטיבה ולבצע אותו בצורה מצויינת. החיילים צריכים להרגיש שיש להם למי לפנות, ושאכפת לקציני המחנה ונגדיו מהם". 

בנוסף, בחודש שעבר התקיים יריד התארגנות במפח"ט, בו קיבלו החיילים מדי ב' חדשים, נפרסו דוכני אוכל והיו דוכנים של כל אגף בחטיבה על מנת לתת מענה מספק לכל צורך שעולה. "החטיבה אף פעם לא ישנה, ולכן החיילים בה עובדים קשה מאוד, ותפקידי הוא לתת להם מענה מעולה שיהפוך את שירותם לקל, מועיל ומהנה יותר", מספר קצין הלוגיסטיקה החטיבתי, רס"ן טל לרמן, "אני מאמין שירידים כאלה כל תקופה הם משמעותיים מאוד ועוזרים לשמור על מורל החיילים". 

12 שנות לימוד בחמישה חודשים

"היום אנחנו מסיימים קורס מאתגר ואינטנסיבי, שבסופו 19 חיילים וחיילות מיחידות שונות בצה"ל קיבלו הזדמנות פז להשלים תעודת 12 שנות לימוד - מטעם הצבא", מספרת סגן אלה עמיר, קצינת הקורס בפיקוד המרכז.

הקורס, שמתקיים בכל צה"ל, מאפשר למשרתים בחובה ובקבע להרוויח את התעודה המיוחלת לפני השחרור. "הצבא שם את הקורס בחשיבות עליונה, ומאפשר לאותה קבוצה מקפצה משמעותית לאזרחות. החיילים מוקירים לנו תודה בכל רגע", מוסיפה סגן אלה. 

"הקורס הזה הוא אחד הדברים החשובים שאנחנו עושים בפיקוד המרכז", הצהיר מפקד הפיקוד, אלוף יהודה פוקס, בטקס הסיום, "הדבר הכי חשוב זה ללמוד, והביטחון של אדם בעצמו שהוא מסוגל ללמוד. בשלב הזה בחייכם, לפני שאתם יוצאים לחיים, לקחתם אתגר ופיצחתם אותו - בחרתם להצליח. אם אתם תחליטו שאתם רוצים - תצליחו לעשות הכול".

לקראת תע"ם: שמים את החיילים במרכז

בשבוע האחרון ללבנת האימון האחרונה, שנמשכה כארבעה חודשים, ערכו בגדוד 53 של חטיבה 188 מגוון פעילויות לקראת מספר חודשים אינטנסיביים בגבול סוריה. 

בתחילת השבוע, התקיים יום ספורט גדודי במרכז, בו לקחו חלק כלל החיילים והמפקדים. בהמשך, נערכה הרמת כוסית לחיילים הבודדים בגדוד. "תודה לכולכם, החיילים הבודדים", אמר המג"ד, סא"ל דורי סער, "שאתם תורמים לעשייה של הגדוד כולו, וגורמים לו לתפקד בצורה הטובה ביותר". 

לקראת התעסוקה המבצעית בחטמ"ר 474, שדרת הפיקוד של הגדוד עברה יומיים של תכנית הקשורים בגזרה, משיעורים פרונטאליים ועד לסיורים בשטח.

גם המג"ד מתרגש לקראת העליה לתע"ם: "כפי שבוגרי הגדוד במלחמת יום כיפור נדרשו להגן, באומץ ובגבורה עילאית, כך גם היום, זו המשמרת שלנו".

לוגיסטיכיף 

בשבוע שעבר ערכו בגדוד 71 של חטיבה 188 יריד לוגיסטי ענק, בו החליפו ציוד ללוחמים, סגרו פערי מנהלה, פרט ולבוש, והעצימו את הפלוגות על ידי חלוקת ציוד ומוצרי חשמל לטיוב תנאיהם.

מדובר ביריד ייחודי המתקיים אחת לתקופה, ומטרתו העצמת תחושת המבצעיות, השייכות והגאווה של הלוחם, ושיפור הכשירות והמוכנות ללחימה ובט"ש, תוך קיבוע סטנדרט גבוה בגדוד. 

"אני רואה ביריד הזה חשיבות גדולה בעבור הלוחם", סיכם את האירוע המג"ד, סא"ל עידן ניר, "שיפרנו בצורה מהותית את תנאי השירות של הלוחמים ושידרגנו את חיי השגרה שלהם כחלק משיפור המעטפת לקצה המבצעי בגדוד".

המשפחה האמיתית: גולני

לכבוד יום המשפחה, חולקו לחיילים הבודדים של מחזור נוב' 21' בבא"ח גולני מתנות מטעם "יחד למען החייל".

"כולכם חוזרים הביתה בלי אמא ואבא - היום אתם מקבלים את תג חטיבת גולני, ואיתו גם את משפחת גולני", אמר מג"ד בא"ח גולני, סא"ל שמעון סיסו, "עכשיו תורכם להשתלב במורשת של 74 שנים - ברוכים הבאים למשפחה, אנחנו מחבקים ואוהבים אתכם!"