טקס התייחדות לזכר חללי חטיבת הנח"ל בראשות סגן הרמטכ"ל

05.09.23
מערכת את"צ

טקס ההתייחדות השנתי לזכרם של 775 חללי חטיבת הנח"ל התקיים הערב (שלישי), באנדרטת חטיבת הנח"ל בפרדס חנה, בראשות סגן הרמטכ"ל, אלוף אמיר ברעם, ובהשתתפות מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד עוצבת "הפלדה" (162), תא"ל נדב לוטן, מפקד חטיבת הנח"ל, אל"ם יהונתן שטיינברג, המשפחות השכולות, חיילי החטיבה וכן מפקדי החטיבה והפיקוד בעבר ובהווה.

 

"אנו מתייחדים היום עם זכרם של 775 חללים, שעשו בחייהם ובמותם את כל שיכלו למען בטחונה של מדינת ישראל", אמר סגן הרמטכ"ל, "הנח"ל נולד עם מדינת ישראל, התפתח ושינה צורה, אך תמיד היה לו תפקיד מכריע במשימת ההגנה על ביטחון ישראל ותמיד היו האנשים מקור עוצמתו ואיכותו. הזהות הייחודית של הנח"ל ומורשתו החלוצית והקרבית זוהי מורשת המקודשת בדם, במחיר דמים כבד מאוד. חללים צעירים, פרחי-חן, שמסכת חייהם רק החלה להיטוות - הטובים והנאלצים שבבניה של הארץ הזאת, ואנו חסרים אותם מאוד ואין נחמה בליבנו - רק כאב האובדן והגעגוע שאינו מרפה. אתם, בני המשפחות השכולות - שחייכם אינם חיים מיום שבו נפלו הבן, האב או האח - חשים באובדן שאין בכוחן של מילים להביא לו מזור - כאב שגם הזמן לא יוכל לרפא".

"לקראת פרוס השנה הבאה, אני מבקש לספר לכם כי גם בשנה האחרונה פעלו לוחמי חטיבת הנח"ל במקצוענות וברוח נחושה כנגד מבקשי נפשינו בכל הגזרות. זאת תזכורת נוספת כי עובדת קיומה של מדינה יהודית עצמאית וריבונית במרחב הזה, אינה מובנת מאליה, ויש צורך לחזור ולהלחם עליה יום-יום מחדש. במהלך השנה האחרונה ידענו בצה"ל הצלחות והישגים מבצעיים לרוב, אבל התמודדנו גם עם אבדות, פציעות וקושי. נמשיך לחבק את משפחות חללינו שנפלו ונמשיך לתמוך בחברינו הפצועים כמחויבות עליונה".

"זכרו שאת ה'ביחד הישראלי' והיחידתי אסור לשבור! ביחד נמשיך לעמוד באתגרים השונים במקצוענות ובתבונה המתחייבת ממורכבות השיח בחברה הישראלית, אבל נמשיך לפעול בנחישות, כאיש אחד, בגזרות השונות".

"אין סיפור חייו של אחד זהה לסיפורו של חברו, אין משפחה דומה לחברתה, אך זהו סיפורה של החטיבה", נאם מפקד חטיבת הנח"ל, אל"ם יהונתן שטיינברג, "דרכם של הבנים והבנות שנפלו היא דרכה, הערכים שהם פעלו על פיהם, הם הערכים המניעים אותה תמיד".

"נראה כי דווקא ככל שהגיוון רחב יותר, נקל למצוא את המכנה המשותף הרחב והחזק יותר. המפגש איתכם ועם זכר הנופלים, הוא עבורנו עוגן ערכי יציב, אל מול קולות הפילוג והחולשה המאיימים לחדור אל שורותינו. המטרה המשותפת שמאחדת את סיפוריהם של כל הנופלים - השונים והמגוונים, המונצחים באנדרטה זו, עדיין היא המטרה המניעה אותנו בימים אלו".

"סיפורם, הוא הסיפור שלנו כחטיבה, סיפורו של עם ומולדת אהובה, סיפור שמהווה עבורנו זכות וחובה להמשיך ולכתוב אותו. היום, יותר מתמיד, אנו מבינים את גודל האחריות המוטלת על כתפינו - להיות מוכנים ומלוכדים בכל עת ובכל שעה. חטיבת הנח"ל תמשיך להיות חטיבה מובילה, לוחמת, מצטיינת ומנצחת".