בואו לבדוק כמה אתם מכירים את הכתבות באת"צ

מתר"ש מעלות ועד מדפסות תלת-מימד - אספנו את השביעייה הפותחת של הכתבות מחודש אוגוסט, ואם אתם חושבים שאף שאלה לא תתקיל אתכם, בנינו חידון שבודק בדיוק את זה

02.09.23
מערכת את"צ

גם אם עניתם נכון על כל השאלות וגם אם לא, כל הכתבות עם המידע המלא ועוד נמצאות ממש בהמשך העמוד, אז יאללה לכו לקרוא אותן כדי שבפעם הבאה תדעו את כל התשובות בדיוק!

 

1. אנשים, תמרון והגנת גבולות, איראן ורב-זירתיות: תר"ש מעלות

התוכנית הרב-שנתית תשים דגש מרכזי על משרתי צה"ל – השארת האנשים עם המעלות הטובות, האיכותיים והטובים ביותר לאורך זמן - הם אלו שיאפשרו את עמידתו של צה"ל במשימותיו בטווח הרחוק.

2. לראשונה בשטחי יהודה ושומרון: נתפס אמל"ח שיוצר במדפסת תלת-מימדית

כנראה שכשנחשוב על מדפסת תלת מימדית, נחשוב על צעצועים לילדים או אביזרים לבית - לא נעלה בדעתנו שמהמכונה הזו אפשר לייצר כלי נשק. והנה, בפעם הראשונה באיו"ש, נתפסו בחטמ"ר יהודה 8 מדפסות שייצרו נשקים - כל אחת מהם עם מנגנון פנימי מיוחד המאפשר ירי. כך, נחשפה המחרטה הדיגיטלית הראשונה.

3. מה עשו לוחמי שייטת 7 על סירות גומי? הצצה לשבועיים שלא השאירו אף צוללן יבש

הם יתפעלו את המבצעים הכי סודיים בעומק הים ויעסקו בדברים שלא יוכלו לחשוף לאיש. אז איך מתכוננים לפעילויות מיוחדות בין הגלים? ומה הקשר לסירות גומי? צללנו לאחת הסדרות המעניינות והמאתגרות ביותר בהכשרת הצוללן.

4. "זכות גדולה לכתוב פרק בכתבי ההיסטוריה של זרוע הים": התקיים טקס מסירת הנחתת הראשונה - אח"י נחשון

טקס מסירת הנחתת אח"י נחשון התקיים במספנת פסקגולה שבארצות הברית, הראשונה מבין שתי פלטפורמות שיקלטו בזרוע הים. הטקס נערך בראשות מפקד בסיס חיפה, תא"ל טל פוליטיס ובכירים במשלחת הרכש של משרד הביטחון.

5. חכם, ירוק ואטרקטיבי: איך מקימים קריית מודיעין מ-0? ואיך היא תיראה? הצצה מיוחדת

עם שמש בעיניים ואבק שמכסה כמו הפודרה בשטחי האש של צאלים, פועלים אנשי ענף ההקמה של מנהלת מעבר אמ"ן לנגב ללא הפסקה. הקריה החדשה כבר בשלבי בנייה, ואנחנו יצאנו לבדוק איך היא נראית היום.

6. קורס מפקדי האיתן הראשון יוצא לדרך: 36 לוחמי נח"ל נבחרים בביסל"ח ילמדו איך לאלף את "המפלצת"

על היכולות החדשניות של ה"איתן" כבר שמעתם, ובקרוב 36 לוחמים מסיירת נח"ל יתחילו קורס בביסל"ח בו ילמדו איך לפקד ולתפקד על הכלי העוצמתי. מה צפוי להם? ואיך בכלל בונים הכשרה על נגמ"ש שאין כמוהו? שמענו מרמ"ד איתן על הגלגול הבא שלו - ואפילו קיבלנו כמה טיפים.

7. אחרי שהפגיזו במשך שבועיים: מעכשיו הם לא רק שריונרים - הם "מאסטר גנרים"

לקורס הזה רק הטובים ביותר נבחרים. פעם בשנה, במשך שבועיים שלמים, הם הופכים משריונרים - למאסטרים של ממש. אז איך עושים את זה? קיבלנו מרמ"ד קטלניות בחיל את התשובות המפוצצות.