טקס התייחדות לזכר חללי חטיבת האש 282

05.10.23
מערכת את״צ

טקס ההתייחדות השנתי לזכרם של 274 חללי חטיבת האש 282 התקיים אמש (חמישי), במחנה יפתח.

הטקס נערך בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד עוצבת ״געש״ (36), תא"ל דדו בר כליפא, קצין התותחנים הראשי, תא"ל יאיר נתנס, מפקד חטיבת האש 282, אל"ם נעם סובל ובהשתתפות המשפחות השכולות ומפקדי וחיילי החטיבה בעבר ובהווה. הטקס התקיים בסימן 50 שנה למלחמת יום הכיפורים.

"את המורשת אותה הותרתם, חקקתם על הסלע במעשים, והיא לנו ביום שגרה ובאפלת הקרב לאורים ולתומים", אמר מפקד עוצבת ״געש״ (36), תא"ל דדו בר כליפא, "כל אחד מאיתנו חוליה נוספת בשרשרת הדורות של הלוחמים שמסכנים עצמם בהגנה על חלקת האלוקים, זו שבנינו לנו כאן, שבניתם לנו כאן אתם הנופלים".

"כרות ביננו חוזה לא חתום, ברית דמים, תרמיל המחוייבות עמוס על שכמנו ואנו עולים בהר, לא ניסוג אחור, נעצור מפעם לפעם לרגעים כמו זה על מנת לזכור, וגם אז את המבט ניישיר תמיד לפנים, וקדימה הלאה ממשיכים".

"אנחנו שחלמנו והתגשם לנו חלום, אנחנו שעברנו לילות וראינו אור יום וקול מנצחים, אנחנו ואלו שיבואו אחרינו, נשבעים שלעולם לא נשכח את ההולכים. הרבה הולכים, הרבה יותר מידי שלא עברו את כל הלילה ולא זכו לראות אור יום, המון דם המון אדם, וכאלו ששבו פצועים בנפשם, ונעדרים שעד הבאתם המשימה לא תושלם. אוי לו לאדם, הנושא בחובת ההגנה, ובכל לילה לא הולך לישון עמם, ובהקיצו לא יזכור דמותם ופועלם".

"משפחות יקרות ואהובות, אנו נשבעים ביחד עמכם לנצור את מורשתם של הנאהבים והנעימים - בקרבנו לעד".

"כמו בכל שנה, במעמד זה, באנדרטת החטיבה במחנה יפתח, אנו מתייחדים עם זכרם של יקירנו - 274 נופלי החטיבה אשר מסרו נפשם למען ביטחון מדינת ישראל והגנה על המולדת, תושביה וגבולותיה בכל החזיתות", אמר מפקד חטיבת האש 282, אל"ם נעם סובל, "היום, אנו מצדיעים לכל אחינו לנשק אשר לא שבו לביתם בסוף המשימה. אלו אשר החוסר שלהם נוכח וזיכרונם צרוב בליבנו".

"במעמד זה נציין את חייל החטיבה מגדוד ״הרעם״ (334) - גיא חבר, אשר טרם שב לביתו".

"לא קל להתבונן בקיר עם שמות הנופלים, בו כל שם הינו עולם ומלואו, חלל שנפער בליבנו והותיר כאב עצום, שאיני מתיימר להבינו. לא קל להתבונן בקיר השמות ולהבין כי בחודש האחרון משפחה נוספת איבדה את היקר מכל, סמל מקסים מולצ׳נוב ז״ל, לוחם בגדוד ״קרן״ (411), אשר נפל בפיגוע במחסום מכבים. מקסים היווה מקור של אור עבור כל מי שזכה להכירו, בצבא ומחוצה לו".

"מפקדי וחיילי החטיבה, זוכרים היום, כבכל יום, את נופלי החטיבה וממשיכים לצעוד בדרך הגבורה והתעוזה שהניחו בנופלם".