אישור טיסה למדינה אסורה

ישנן מדינות שכניסת חיילים לשטחן אסורה בהחלט. אז איך בכל זאת ניתן להפיק אישור? כל הפרטים

30.07.24
מערכת את"צ

בסמכות אג"ם פיקוד/זרוע בלבד לפנות לח"מ - תחום ביטחון בחטיבת המבצעים בבקשה להנפיק אישור חריג לכניסה למדינה שהוגדרה כאסורה לכניסת חיילי צה"ל.

ככלל, אישור חריג לכניסה למדינה אסורה יבחן רק כאשר מדובר בסיבה 'הומניטרית' (לדוגמה: ביקור קרובי משפחה מקרבה ראשונה, טיפול רפואי קריטי) או סיבה 'ממלכתית' (השתתפות במשלחת רשמית ומאובטחת מטעם נבחרת ישראל) ולאחר ביצוע הערכת מצב ייעודית.

במידה וינתן אישור חריג, מדובר באישור הנוגע לביטחונו האישי (פיזי) של המשרת בלבד. באחריות הפיקוד/זרוע המבקש לקיים תהליך מקביל לבחינת אישור ביטחון המידע, ובכל מקרה, אישור חטיבת המבצעים ייכנס לתוקפו רק לאחר קבלת אישור ביטחון המידע.

על הגורמים הנוגעים לתהליך בקשתו של החייל לצאת לחו"ל, בכל הדרגים, להימנע מלהבטיח לחייל, בדרך כלשהי, כי בקשתו תאושר - עד למתן האישור בפועל

בהתאם, יש להבהיר לחייל כי נכון שיימנע מרכישת כרטיסי טיסה עד לאישור בקשתו וכי אם רכש כרטיסי טיסה ובקשתו לא תאושר - יהא עליו לשאת בעלויות.

אופן העלאת הבקשה החריגה:

    1. הבקשה תוגש אל האג"ם הפיקודי/הזרועי. את הבקשה יש להגיש שבוע טרם מועד היציאה המבוקש, תשובות יינתנו בימי חשמישי בכל שבוע. לאחר הגשת הבקשה האג"ם הפיקודי/הזרועי יעביר את הבקשה לחתימה בלשכת האלוף. לאחר חתימת אלוף הפיקוד/זרוע תועבר הבקשה לח"מ, שם תיבחן ותאושר או תסורב.
    2. העלאת הבקשה תיעשה על פי הפורמט המצורף למטה בלבד.
    3. בקשות על רקע פעילותו של החייל במסגרת אגודה או התאחדות מוכרת: מחייבות צירוף מכתב בקשה רשמי מטעם הגוף המבקש, בחתימת בעל התפקיד הרלוונטי באותה אגודה או התאחדות ובתוספת מספר טלפון ליצירת קשר. יש לפרט את סידורי האבטחה ולצרף מסמך רשמי של הגוף/האיגוד שמוציא את הנסיעה ומאשר את הימצאות האבטחה ואת פרטיה.
    4. במסמכים אלו, בתוספת אישור מפקדו של המבקש בדרגת אל"ם, יועברו ישירות למדור הספורטאים באכ"א - כל אלו הכרחיים לשם בחינת הבקשה. 
  • בקשה לנסיעת ספורטאי מצטיין/פעיל שתימסר שלא מטעם מדור הספורטאים באכ"א לא תיבחן.
  1. תחום ביטחון בחטיבת המבצעים יקיים הערכת מצב ייעודית ובה תגובש המלצה לאישור הבקשה או לסירוב לה. לאחר אישור הבקשה תתקבל בקשה כתובה.
  2. לאחר החלטת ראש אמ"ץ במו"ג יעביר תחום ביטחון בחטיבת המבצעים את התייחסותו בנוגע לבקשה (אישור/סירוב) אל הגורם המבקש.
  3. אם אושרה נסיעתו של המבקש, עליו לעבור תדריך ביטחון אישי. תדריך זה יועבר על ידי מפקד בדרגת רס"ן ומעלה (ובכל מקרה בדרגה הגבוהה מדרגתו של המבקש לטוס).
  4. יצוין כי בסמכות אמ"ץ-ח"מ ובסמכות אמ"ן-מחב"ם לבטל אישור חריג, גם לאחר שניתן בכפוף להערכת המצב.
  5. כל חריגה מהפקודה הנה עברה ותטופל בציר הפיקודי ע"פ פקודת מטכ"ל 31.0701.

לחצו לכניסה לפורמט הגשת בקשה לאישור כניסה למדינה אסורה