"מאחורי המערך הזה עומדים אנשים שמתאמנים בדיוק בשביל המצבים האלו"

כשמשימת ההגנה על תושבי הצפון ניצבת מולם, לוחמי ולוחמות ההגנה האווירית בגבול הצפון מסכמים יממה מותחת במהלכה יורטו בהצלחה 25 רקטות מתוך 34 ששוגרו מלבנון. בין האימונים השוטפים להקפצות, שמענו מסגן ל', סגנית מפקד בסוללת גדוד 137, על אירועי היירוטים אותם ניהלה וההתנהלות החדה של הצוותים שמגנים על משפחות שלמות - גם בחג

07.04.23
נטע רוף, מערכת את"צ

בצהריי חמישי האחרון נשמעו התרעות צבע אדום במרחב הגליל המערבי. מתוך 34 השיגורים שנורו מלבנון, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה, באמצעות כיפת ברזל, 25 מהם. על האירוע ניצחה סגן ל', סגנית מפקד בסוללת גדוד 137, שפיקדה באותם הרגעים על מרכז ניהול היירוטים - כשלנגד עינייה ועיניי הצוות שלה, עומדת משימת ההגנה על תושבי הצפון.


סגן ל' עם סמל א'

"אנחנו יודעים שהחגים הם תקופה רגישה במיוחד, ולכן אנחנו לא שאננים לרגע", מספרת סגן ל', "כל הצוותים דרוכים, וזה הורגש כשהאירוע התחיל. זה היה מבחינתי אירוע שגרתי שצריך לתפעל, כי אחרי הכול התכוננו לאירועים כאלו". בין אם מדובר בכוננות או יירוט מטרות, סגן ל' מציינת כי ההכנות לאירועים מסוג זה מתרחשות ברמה שבועית.

"אנחנו ערוכים לאירועים גדולים יותר, אז לא הופתענו מגודל האירוע", מסבירה סגן ל', "למרות שבזירת הצפון אנחנו לא חווים שיגורים באופן תדיר, אנחנו בהחלט מתורגלים".


סגן ל' עם סמל א'

"האנדרנלין כאן גבוה מאוד", מתארת סגן ל', "האירוע על פניו תופעל כמו שצריך, והרבה מזה הודות לצוות שאיתי, אבל אנחנו מתחקרים את עצמנו ולומדים, לא רק במאקרו אלא גם במיקרו. תמיד בודקים איפה אפשר להשתפר".

"מדובר בהגנה על משפחות שלמות שחוגגות את חג הפסח", מסכמת סגן ל', "בסוף, מאחורי כל המערך הזה עומדים אנשים שמתאמנים ועומדים בדרישות גבוהות בדיוק בשביל הרגעים האלו".