התקיימה עצרת של עוצבת "המפץ", אוגדת המילואים הגדולה בצה"ל

13.07.23
מערכת את"צ

עצרת עוצבת "המפץ" (146), בסימן 50 שנים למלחמת יום הכיפורים, התקיימה ביום שלישי באמפי לטרון.

עוצבת "המפץ" (146) הינה אוגדת המילואים הגדולה ביותר בצה"ל, המונה 6 חטיבות, וכיום הינה אחד מהכוחות המתמרנים העיקריים בגזרה הצפונית. העצרת נערכה במעמד שר הביטחון, מר יואב גלנט, ובהשתתפות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד עוצבת "המפץ" (146), תת-אלוף קובי הלר, מפקדי ולוחמי האוגדה לדורותיהם, בני המשפחות השכולות ואורחים נוספים.

במהלך העצרת הוצגה עשייתם של אנשי האוגדה, אשר לקחו חלק משמעותי בקרבות הבלימה ברמת הגולן וגבורתם של מפקדי ולוחמי העבר שבזכותה ניתנה לנו הזכות להמשיך את עשיית האוגדה ולהנחיל את מורשתה.

לאורך היום התקיימו מפגשים של לוחמי העבר עם מפקדי האוגדה באתרי ההנצחה השונים, שם סיפרו את סיפורי מורשת הקרב שלהם. כמו כן, נערך מעמד הוקרה מיוחד ללוחמי המילואים של דור 73'.

"מפקדי העוצבה ולוחמיה לדורותיהם, מתקומת צה"ל ועד היום מצטופפים בבטן הטנק", פתח בדבריו מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, "מצטופף עם ישראל כולו: עובדי כפיים לצד עובד הייטק, תושבי באר שבע ותל אביב לצד תושבי חיפה וירושלים, בנו של יליד הארץ ובנה של העולה החדשה. לכולם השקפת עולם שונה, אך היא תמיד עוברת דרך ראשית צירים אחת: הבחירה להתגבר על קושי, שסע או מחלוקת למען הבטחת ביטחון המדינה, אזרחיה ותושביה".

"כך עשיתם אתם - וכך נמשיך לעשות גם אנחנו", הוסיף אלוף גורדין, "אתגרי הביטחון עדיין רבים, ואנו נחושים למלא את משימת הביטחון ביחד, שכם אל שכם. חובה להמשיך להגן על העם וארץ מפני כל איום וכל אויב, חובה ליזום ולהתאמן ללא הרף, כדי להיות מוכנים לכל תרחיש - בשגרה כביום פקודה. חובה לזכור ולפעול באחוות ורעות לוחמים, וללכת לאור ניצחון הרוח".

"יובל שנים חלף לו, וערב זה מוקיר את תרומתה הרבה של האוגדה ויחידותיה במלחמת יום הכיפורים לניצחון הרוח", סיכם מפקד עוצבת "המפץ", תא"ל קובי הלר, "במשמרת שלנו אנו מתחייבים שנמשיך להוות סמן ימני, דוגמה ומופת לחשיבותו ולנחיצותו של מערך המילואים, וכן לתרומתו הקריטית בהשגת הכרעה במערכה הבאה, אם נידרש לה - כמו ב-73, כך גם היום".