הסימולטור שיעזור במאמץ המלחמתי של פיקוד הדרום

16.07.23
מערכת את״צ

אחרי שלוש שנים של אישורי תוכניות, בנייה ועבודה קשה, אתמול התקיים בבא״פ דרום גזירת סרט חגיגי של סימולטור הירי החדש - מאמן מסגרת חי״ר ״בגירה״.

בסיס האימונים של פיקוד הדרום מכשיר אלפי לוחמים כל שנה לקראת עלייה לתעסוקה מבצעית באוגדת עזה ואוגדה 80 ומתרגל את הכוח בעזרת המתקנים המתקדמים והחדשניים הקיימים בו.



לפני כשלוש שנים החלו המפקדים לעמול על פרויקט חדש, הכנסת סימולטור ירי חדשני שיתן ללוחמים את כל הכלים שהם צריכים על מנת לבצע את משימת ההגנה בצורה הטובה ביותר. אתמול, מסרה ״בגירה״ את מאמן החי״ר לבא״פ.

מאמן החי"ר שנמסר מציע יכולות גבוהות לשיפור לוחמת הפרט והמסגרת בתרחישי קליעה, נמ"ח, מסייע בקבלת החלטות ועובד על תרחישי מסגרת המותאמים לתרחישי ייחוס ספציפיים לגזרות הפעולה במרחב פד״ם. אין ספק שאתר זה יהווה מכפיל כוח בהכשרות הבא"פ ויכין את המתאמנים בו טוב יותר למשימות אליהן יידרשו.

מפקד הבא״פ, סא״ל איתמר גדיר סיפר באירוע: ״מדובר ביום מיוחד עבור בסיס האימונים הפיקודי, יום שייכתב וייזכר בדפי ההיסטוריה של בא״פ דרום. המתקן הזה הינו מתקן חיוני ביותר ובא לשדרג את האימונים אשר מקנה כשירות מצויינת ללוחמים וללוחמות של כוחות צה״ל וליחידות פד״ם בפרט, ואנו נדאג למצות את היכולות של מתקן זה״.

האירוע המשיך בטקס גזירת הסרט החגיגי, הרמת כוסית וחניכת הסימולטור באימון מפקדים אשר נתן למפקדים המדריכים את הלוחמים, הצצה קטנה ליכולות המאמן.