טקס סיום קורס קציני מערך ההגנה האווירית מחזור 169 הסתיים היום (ראשון). הטקס נערך בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר ובהשתתפות מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף גלעד בירן, מפקד בית הספר להגנה אווירית, אלוף-משנה קובי רגב, מפקדים נוספים ומשפחות הבוגרים. בטקס נחשפו דרגות הקצונה של 23 צוערי וצוערות מערך ההגנה האווירית, מתוכם 11 נשים ו-12 גברים, והוענקו סיכות העטלף לקצינים הלוחמים החדשים.

במסגרת השלמת הקצונה הוכשרו הבוגרים במגמות לפי ארבע מערכות הנשק של המערך: כיפת ברזל, קלע דוד, חץ ויהלום. כמו כן, למדו ופיתחו מיומנויות רבות בהפעלת מערכות הנשק השונות, לצד עיסוק נרחב בתחום הפיקוד הקרבי.


מערך ההגנה האווירית הינו מערך מבצעי שתפקידו להגן על העורף הישראלי ועל נכסיה האסטרטגיים של מדינת ישראל.

"ההגנה היום קשה יותר, מקצועית יותר, מאתגרת יותר. האויבים שלנו מנסים בכל דרך להיות יותר מגוונים, יותר מדוייקים, יותר רחוקים ובעלי יכולת נזק והרג בטילים ובטילי השיוט שלהם. הם משקיעים ונחושים, אך אני מתבונן בכם ויודע - שאין להם סיכוי", נאם מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, "אתם בוגרות ובוגרים יקרים, מצטרפים לחומת ההגנה על מדינת ישראל. לקחי ההסלמות האחרונות מלמדים אותנו בראש ובראשונה על חשיבות תפקודכם במערכות היירוט השונות. תפקוד מהיר, המבוסס על מקצועיות, ידע ולמידה רציפה - הוא תנאי ייסוד להצלחתכם".

"לקח נוסף הוא הגמישות המחשבתית לשינוי מדיניות יירוט על פי צורך האיום והמטח הספציפי", הוא המשיך, "בשבועיים האחרונים סיימו כשלושה בתי ספר בחיל האוויר את הכשרתם: בית הספר לכטמ"ם, בית הספר לטיסה, והיום - בית הספר להגנה אווירית. כולכם תפגשו יחד בשדה הקרב, כל קצין וההתמחות שלו, כולכם תחת סט ערכי אחד ותוך שיתוף פעולה שיביא לעמידה במשימות ולניצחון. בוגרות ובוגרים יקרים - אתם תמונת הנצחון"!

‏‎"בוגרות ובוגרים יקרים, היום אתם מסיימים שלב ארוך ומשמעותי בשירותכם הצבאי בו הוכשרתם לתפקידכם כקצינים לוחמים בחיל האוויר, החיל המשמש כמגן והחץ של ישראל למול אויביה", אמר מפקד מערך ההגנה האווירית, תא"ל גלעד בירן, "בחרתם להתנדב ולשרת שירות משמעותי, להתאמץ, להתגבר על אתגרים, להנהיג ולהוביל".

"בתקופה בה האיומים מהאוויר על ישראל מתעצמים, וחשיבותה של ההגנה האווירית לביטחון הלאומי הולכת וגדלה, ניתנות בידכם הזכות והחובה להנהיג לוחמים למשימת הגנת שמיה של המולדת", הוא סיכם, "כקציני הגנה אווירית תידרשו לפעול מסביב לשעון - לפני ואחרי עלות השחר, להוות את עמוד הענן שלפני המחנה ולעמוד כצוק איתן בפני אתגרים גדולים על מנת לשמור על חומותיה של מדינת ישראל מפני מבקשי רעתה".