טקס התייחדות לזכר חללי קהילת המודיעין

14.06.23
מערכת את"צ

טקס התייחדות השנתי עם זכרם של נופלי קהילת המודיעין התקיים אמש (שלישי), במרכז למורשת המודיעין בגלילות.

הטקס נערך במעמד שר הביטחון, מר יואב גלנט ובהשתתפות ראש השב"כ, רונן בר, ראש המוסד, דוד ברנע, ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה, המשפחות השכולות ומפקדי וחיילי האגף בעבר ובהווה.

 

במהלך הטקס, הניחו מפקדי האגף יחד עם המשפחות השכולות זרים לזכר חללי הקהילה.

"חלקם הגדול של נופלי קהיליית המודיעין הם, במידה רבה, גיבורים אלמונים", אמר שר הביטחון, מר יואב גלנט, "זהותם אמנם ידועה - אך עלילותיהם נותרות בערפל, לעתים גם עשרות שנים לאחר נפילתם".

"אזרחי ישראל אינם יודעים, במקרים רבים, כיצד פעלו הנופלות והנופלים למען ביטחונם של המדינה ואזרחיה", המשיך שר הביטחון, "הם אינם יודעים מה עשו הנופלים למען הגנתה של ישראל ועתידה, אך הם בוודאי מכירים להם תודה עמוקה ומוקירים את נכונותם והקרבתם מעומק ליבם.
 
ב-75 שנות קיומנו, התפתחו משמעותית יכולותיה של קהילת המודיעין, אך מנגד, התעצמו והתגברו האיומים והאתגרים הביטחוניים הניצבים למולנו. הפעולות המתבצעות ביחידות המודיעין היום, הן הניצחונות וההישגים של המחר. בזכותם, נוכל לכל אתגר".

"במלחמה איבדנו את האהובים המופלאים שלנו, גיבורים וגיבורות אלה שיצאו לקרב תחת סולם ערכים עליון עבור הגנה עלינו, ועל המדינה היקרה לנו", הזכירה נציגת המשפחות השכולות שמחה מדר, אלמנתו של אחיהוד מדר ז"ל, שנפל ברב במלחמת יום הכיפורים.

"50 שנה שהזיכרון עודנו חזק, לא אשכח את התחושה כשגיסי הצעיר התקרב ואמר 'אחיהוד', מילה אחת שחרצה את גורלי וכך נוספתי אני וילדי למשפחת השכול. לכל אחד מאיתנו, המשפחות השכולות, חרוט הרגע הגורלי המחבר ביננו אשר מכניס אותנו למשפחת השכול. רבות משפחות השכול התומכות זו בזו, וזוכות לחיבוק ותמיכה מנציגי צה״ל, מהיחידה ומקצינות הנפגעים. תודתנו העמוקה על הכל, על כך שאתם מחבקים אותנו וגורמים לנו להרגיש חלק בלתי נפרד מכם במהלך כל השנים. היום 50 שנים אחרי מלחמת יום הכיפורים, אני עומדת כאן נרגשת מולכם להגיד שהימים אחרי המלחמה היו לא פשוטים בכלל, תחושות של כאב וצער שררו ביננו. השבר התאחה בזכות עוצמת הרוח החברתית, האכפתיות ולכידות עמינו. כוחנו באחדותנו. לך אחיהוד, ולכל הנופלים, יהיה זכרם ברוך".