התקיים טקס התייחדות לזכר חללי שייטת 13

29.06.23
מערכת את"צ

טקס ההתייחדות השנתי לזכרם של 85 חללי שייטת 13 התקיים אתמול (רביעי) בבסיס היחידה בעתלית.

הטקס התקיים במעמד שר הבטחון, מר יואב גלנט, מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, מפקד שייטת 13, אל"ם א', בהשתתפות המשפחות השכולות, מפקדי וחיילי היחידה בעבר ובהווה.

השנה טקס ההתייחדות התקיים בסימן 50 שנה למלחמת יום הכיפורים. מלחמת יום הכיפורים היוותה נדבך משמעותי בעיצוב השייטת מאז הקמתה - מבצעית, מקצועית וערכית. היחידה ביצעה במלחמה מבצעי צלילה, תקיפה וחבלה נועזים. במלחמה נפלו שלושה לוחמי שייטת.

"כל אחד מאיתנו הניצב כאן עוצם את עיניו ורואה את הפנים, נזכר בחיתוך הדיבור, משחזר חוויה משותפת וחש חסך וגעגוע", אמר מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, "אבות ואימהות, אחים ואחיות, בנים ובנות, בני המשפחות – אנו מרכינים ראש יחד אתכם, מצדיעים, נזכרים וזוכרים. כל מפגש אתכם, המשפחות, וכל מבט בעינכם הכואבות, מחדד אצלנו את תחושת האחריות והמחויבות – אליכם, לנופלים, להיות מקצועיים, מדויקים, נחושים ואיתנים – בגוף וברוח".

"המפקדים והלוחמים של הקומנדו הימי", הוסיף אלוף סער סלמה, "מצוידים במטען המורשת המבצעית הארוכה, מרחיבים את גבולות האפשרי – באומץ, בנחישות ומתוך תחושת אחריות רבה. הם הופכים את קירות הזיכרון שלנו לרקמה אנושית אחת חיה, שהיא כולנו – משפחת זרוע הים. הרקמה המיוחדת הזו היא הסיפור של כולנו, כאב וגאווה, היסטוריה ומורשת, זיכרון ותקווה, דוגמא ומופת לעתיד".

"במלחמת יום הכיפורים השייטת פעלה ללא הרף, בשיטות שונות ומגוונות, אשר את חלקן פיתחה תוך כדי לחימה", ציין בנאומו מפקד שייטת 13, אל"ם א', "הפעולות הללו התאפשרו אודות לתעוזה ואומץ הלב של לוחמי השייטת ומפקדיה אשר מתחו את גבולות הביצוע בכל פעם מחדש, תרמו רבות להדיפת צבאות ערב והיו בעלי משמעות אסטרטגית לשמירה על חופש השייט ולביטחון מדינת ישראל. לצערנו, לצד הצלחות, הפעולות גבו מחיר כבד מאוד, השייטת איבדה שלושה לוחמים שלא זכו לשוב מהקרב".

"משפחות יקרות, אסיים את דברי בנימה אישית, היות וזו הפעם האחרונה שאני עומד כאן בפניכן כמפקד השייטת", סיכם אל"ם א', "חשוב לי לשתף אתכן שהנצחת דמותם וסיפורם של יקירכם והקשר עמכן, עמדו לנגד עיני בכל עת והשפיעו עליי רבות. לאורך שירותי ביחידה, למדתי על כל אחד ואחת מהנופלים והשתדלתי מאוד לפגוש ולהכיר כמה שיותר מכן. מבלי שידעתן, אתן ויקיריכם ליוויתן אותי בכל יום ובכל החלטה משמעותית שקיבלתי: לעיתים רבות הרהרתי מה ילדיכן היו עושים במקומי, על הציפיות שלכן ממני, המחשבות עליכן חיזקו אותי בכך שהזכרתם לי עד כמה חשוב לשמור על המדינה שלנו, גם ברגעים קשים, ותמיד הזכרתן לי את חובתי כמפקד, לעשות ככל שניתן כדי להחזיר את כולם הביתה בשלום".