עצרת 'לאורם' בפיקוד הדרום התקיימה לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים

14.06.23
מערכת את"צ

עצרת 'לאורם' לציון 50 שנים למלחמת יום הכיפורים בגזרה הדרומית התקיימה ביום ראשון בפיקוד הדרום.

העצרת נערכה בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, ובהשתתפות מפקדי וחיילי הפיקוד בסדיר ובמילואים ומפקדי ולוחמי המלחמה.

בעצרת נחשפו המשתתפים למורשת ולסיפורי הלוחמים שלחמו בחזית הדרומית נגד כוחות הצבא המצרי במלחמת יום הכיפורים. כמו כן, הוצג מיצג אור-קולי אשר המחיש את הלחימה המורכבת בדרום הארץ במלחמה ואת גבורת הלוחמים, רוח קרב, הנחישות והמחויבות שלהם ״לשמור על הבית״.

בנוסף, לאורך היום התכנסו יחד לוחמי הווה ועבר מכלל החטיבות, האוגדות והיחידות בסדיר ובמילואים בפיקוד הדרום, בכירים מגופי הביטחון השונים, תלמידי מוסדות החינוך והמכינות וראשי הרשויות בדרום וצעדו יחד בשבילי הנגב והדרום בין אתרי ההנצחה והזיכרון, כאות הוקרה והצדעה לגבורת לוחמי מלחמת יום הכיפורים, שבעוז רוחם ובאומץ ליבם הובילו את קרבות ההגנה והבלימה על גבולה הדרומי של ארץ ישראל.

"חמישים שנה מפרידות ביני לבין גורדיש, מפקד פיקוד הדרום במלחמת יום הכיפורים", אמר מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, "זאת הייתה מלחמה ששינתה את מדינת ישראל, זאת הייתה מלחמה ששינתה את צה"ל. זאת הייתה הפתעה עצומה. חובתנו ללמוד, חובתנו לבצע את ההתאמות למצב הנוכחי.

"לוחמי 1973, אתם מופת עבורינו", המשיך מפקד פיקוד הדרום, "אני מצדיע לכם בשמי ובשם פיקוד הדרום כולו. אני מבקש לחבק את המשפחות השכולות היקרות לנו מכל, ולאחל בריאות איתנה לפצועים. מלחמת יום הכיפורים היא מלחמה של גבורה, גבורת לוחמים, גבורת מפקדים. אנחנו, דור תשפ״ג, איננו חפים מתקלות. אנחנו מתאמצים בכח כוחנו ללמוד, לדייק נכון את המענה המתאים כנגד האויב, להיות ראויים לאנשינו, להיות ראויים להוריהם ומעל הכול ולפני הכול, לעמוד במשימה. חמישים שנים למלחמה עם מחיר יקר, נעמיק במורשת הקרב, נלמד את דמויות המופת ונעשה הכול כדי להיות טובים יותר במבחנים שעוד נכונו לנו".