פרס ביטחון ישראל הוענק ל-4 פרויקטים של צה״ל וכוחות הביטחון

13.06.23
מערכת את"צ

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שר הביטחון, יואב גלנט, הרמטכ״ל, רא"ל הרצי הלוי, ומנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אייל זמיר, העניקו היום (שלישי) בטקס חגיגי בהשתתפות ראש השב״כ, רונן בר, וראש המוסד, דוד ברנע, בבית הנשיא בירושלים את פרס ביטחון ישראל לשנת 2023, לארבעה פרויקטים מצטיינים שהביאו תרומה משמעותית לביטחון המדינה, ולשמירה על עוצמתה הטכנולוגית והמבצעית בשדה הקרב.

אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

"קצינים, חיילים ואזרחים, נשות ואנשי קהיליית הביטחון המעולה שלנו - התרומה שלכם לחוסן הלאומי של ישראל היא אדירה", הצהיר נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, "רק לפני חודש, במהלך מבצע ׳מגן וחץ׳ ראינו שוב ושוב איך יצירתיות, מקצועיות, חדשנות ותבונה יכולות לדייק לשכלל יכולות להכריע ומערכות ולהציל חיים. ההצלחות, ההמצאות, הפיתוחים וההישגים המפוארים שלכם, הם ערובה לביטחון ישראל, וליכולת שלנו להגן על עצמנו בעצמנו. בזכותם, ובזכותכם, יש לנו מדינה שמסוגלת להתמודד עם כל איום, לנצח כל אויב, להרתיע ולהכריע. בשם העם כולו ובשם המדינה כולה אני מודה לכם. יש שיגידו שהמעמד החגיגי הזה, הפרויקטים הזוכים כאן היום – מרשימים, פורצי דרך, עוצרי נשימה, מעוררי השראה; ונראים לעתים מדע בדיוני ופנטזיה, אבל אלה החיים האמיתיים".

"ממד הסייבר גועש, גם כששורר שקט בממדים הפיזיים", אמרה סא״ל א׳ מחטיבת הספקטרום וההגנה בסייבר, שקיבלה את פרס ביטחון ישראל, "מדינות, צבאות, ארגוני פשיעה וארגוני טרור מתגוששים ביניהם כל העת. הגנה בסייבר זה תחום מרתק עם מורכבות גדולה, המגן צריך לחסום את כל הפרצות, בזמן שלתוקף מספיקה פרצה אחת כדי להצליח. עם זאת, כשמבינים היטב את חוקי הפיזיקה של הממד, אפשר להפוך את היתרון של התוקף לחסרון. בפרויקט, בהובלת חטיבת הספקטרום וההגנה בסייבר, הצלחנו ליצור תפיסות וכלים להתמודדות עם התוקפים המתקדמים ביותר, באמצעות מחקר ופיתוח שנמשך שנים ובו הגענו לפריצות דרך עולמיות בתחום".

אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

"מאחורי הפרסים למבצעים שחולקו היום, עומדים חבורת אנשים שעובדים יום יום במטרה להגן על מדינת ישראל בכלל הגזרות והמימדים", הכריז גורם בכיר באמ"ן, "אגף המודיעין נמצא על כל המגרש ומשיג עליונות מודיעינית ייחודית בכל האמצעים העומדים לרשותו בזכות האנשים המקדישים את חייהם לעבודה המאתגרת הזו. הפרס היום הוא דוגמה למצויינות המובילה את האנשים המיוחדים של האגף, אשר פועלים וימשיכו לפעול על מנת להבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל".

הפרויקטים הזוכים:

  • מערכת מסווגת בפיתוח חטיבת הספקטרום וההגנה בסב"ר, אשר בתהליך פיתוחה והפעלתה המבצעית השתתפו גופים רבים בצה״ל: אגף התקשוב, זרוע האוויר והחלל, אגף המודיעין וזרוע הים. זוהי מערכת הגנה ייחודית בסייבר העושה שימוש פורץ דרך בטכנולוגיות המתקדמות בעולם על מנת להבטיח לצה״ל ביטחון וחופש פעולה במרחב הדיגיטלי, למול איומי סייבר מתקדמים ומתפתחים.

 

  • מיזם של שירות הביטחון הכללי בשותפות עם יחידה 8200 של אגף המודיעין בצה"ל, שמטרתו פיתוח והטמעה של מערכת טכנולוגית ייחודית המאפשרת עליונות מודיעינית וביטחונית בגזרות רבות. המערכת פורצת דרך ובעלת תרומה משמעותית לעשיית קהילת המודיעין למול אתגרי הביטחון.

 

  • מיזם שנוצר משיתוף פעולה בין המוסד ליחידה 8200 של אגף המודיעין בצה"ל, ובעל תרומה אסטרטגית משמעותית וייחודית לביטחון המדינה, המגלם בתוכו חדשנות טכנולוגית ותעוזה מבצעית פורצת דרך ויוצאת דופן.

 

  • מיזם משותף למערך המ״מ באגף המודיעין, זרוע האוויר והחלל, מספן המודיעין של זרוע הים, התעשייה האווירית וחברת רפאל, המהווה מענה טכנולוגי יוצא דופן במסגרתו הושגה יכולת מבצעית פורצת דרך התורמת באופן ישיר לשמירה על יתרונו האיכותי של צה״ל ובטחונה של מדינת ישראל. הפרויקט משלב מספר פיתוחים טכנולוגיים חדשניים וייחודיים שהתאפשרו אודות לחזון, לנחישות וליצירתיות של כל השותפים לפרויקט.

אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון