אלו 21 יחידות המילואים שקיבלו תעודות הצטיינות מנשיא המדינה

12.06.23
מערכת את״צ
21 יחידות מילואים קיבלו היום (שני) תעודות הצטיינות מנשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, כאות הערכה על הצטיינותן בשגרה ובחירום. הטקס נערך בבית נשיא המדינה בירושלים.

לאחר בחינות מקיפות בכלל היחידות, סוכמו היחידות המצטיינות בוועדה שהתקיימה בראשות מפקד מערך התמרון והגיס הצפוני, אלוף סער צור.
 
הטקס נערך במעמד שר הביטחון, מר יואב גלנט והרמטכ״ל, רא״ל הרצי הלוי ובהשתתפות מפקדים.

מערך המילואים מהווה מרכיב משמעותי ביכולתו של צה"ל למלא את ייעודו ולהכריע את האויב במלחמה הבאה, אנשיו מהווים נכס משמעותי לצה"ל ולחברה הישראלית בפרט והינם חלק בלתי נפרד מעשיית הצבא.
 
״מיכל ואני מאד שמחים ומתרגשים לארח כאן את אחד האירועים הכי ישראליים שיש״, אמר נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, ״אירוע שנותן לנו המון גאווה והמון תקווה, האירוע של המילואימניקים והמילואימניקיות. קודם כל צריך להגיד את מה שאמור להיות מובן מאליו גם אם לצערנו זה לא תמיד כך – המילה מילואימניק היא התמצית המעולה ביותר של החברה הישראלית״.
״השנה - במלאת 75 שנים לעצמאות ישראל, להקמת צבא ההגנה לישראל״, המשיך הנשיא, ״אתם שבים ומזכירים לנו כי צה"ל, שנולד כצבאו של העם, הוא צבא שבא מן העם, מגן על העם, ובהקשר שלכם – המילואימניקים – גם חוזר אל העם בכל פעם מחדש. החיבור הישראלי הייחודי – בין צבא לעם; חיבור שאתם הליבה שלו, הוא חיבור שמשקף את נשמת אפנו - את התלכיד הישראלי המגוון והמופלא״.
 
״מי שמבקש למצוא את נקודת המפגש המדויקת שבין התופעה הכי ישראלית שיש לבין התופעה הכי ערכית שיש, ימצא אותה ללא ספק, בשירות המילואים״, הצהיר שר הביטחון, מר יואב גלנט, ״כל מי שמכיר את צה"ל ואת אתגריו יודע כי אין תחליף לתרומה הייחודית, לניסיון הרב, לבגרות ולבשלות, שמביאים איתם אנשי המילואים. בכל מפגש עם אנשי המילואים בסיורים, בשטח, בחדרי התדריכים, בתרגילים ובפעילות המבצעית, כפי שקרה רבות רק בשבועות האחרונים, אני נתקל בפניה היפות של החברה, אלו שבוחרים לתת מעצמם יותר - למען החברה הישראלית״.

״שירות המילואים הוא חלק בלתי נפרד מעוצמתו של צה״ל״, הכריז הרמטכ״ל, רא״ל הרצי הלוי, ״התובנה הזו עוברת כחוט השני בין 75 השנים להקמתו של צה"ל ותמשיך להיות בסיס איתן גם בעתיד. השנה, נציין יובל שנים למלחמת יום הכיפורים. במלחמה ההיא הצטיינותם של יחידות המילואים בקרב הייתה למרכיב מרכזי במאמצי הבלימה ובהתקפת הנגד״. 

״היציאה מהבית אלי קרב אינה מובנת מאליה״, המשיך הרמטכ״ל, ״אז כמו היום אנשי המילואים נדרשים בכל שנה לעזוב את שגרת חייהם, את עבודתם ואת משפחתם ולהתייצב. לא פשוט – אך הכרחי, אותה הקרבה היא זו אשר מבטיחה את קיומנו כאן. מדינת ישראל זקוקה לצה"ל חזק ומוכן לספק הגנה וביטחון. צה"ל צריך את יחידות המילואים שלו איכותיות ולפיכך לנו החובה לאמן, לצייד ולאפשר כשירות גבוהה. יש לנו אנשי מילואים מקצועיים ואיכותיים, הרואים באחריות הלאומית אחריות אישית ונכונים להתייצב תמיד לכל משימה״.

רשימת יחידות המילואים המצטיינות:

  • גדוד 8130 בעוצבת "הבזק" (אוגדה 99)
    הגדוד כפוף לעוצבת המילואים "ראם" (חטיבה 179). הגדוד נמצא בכשירות גבוהה למלחמה, יוזם מופעים רבים ומשמעותיים לאורך כל השנה מתוך שליחות ונכונות לבצע כל משימה. מתאמן בצורה איכותית, מציב יעדים גבוהים ומשיגם.

 

  • מרכז נפגעים באגף כוח האדם
    מרכז הנפגעים אמון על העברת ההודעות על נפגעים למשפחות פצועים קשה וחללי צה''ל, הבאת החללים לקבורה וליווי משפחותיהם עד תום השבעה. המרכז הינו גוף מקצועי, משפיע, יוזם ונמצא תמיד במוכנות מיטבית לשגרה ולמצבי חירום.

 

  • טייסת 161 ״הנחש השחור״ בחיל האוויר
    טייסת כטמ"ם שמהווה דוגמה ומופת לשילוב הנדרש מאנשי מילואים באורח החיים המשלב פעילות מבצעית וחיים אזרחיים. לאור העובדה שהטייסת עובדת סביב השעון לאורך כל השנה, היכולת לעמוד במשימות מבצעיות טמונה בהתגייסות אנשי המילואים. אנשי המילואים עובדים לאורך כל השנה, לכל אורך שעות היום ובסופי השבוע.

 

  • גדוד 137 במערך ההגנה האווירית בחיל האוויר
    הגדוד בעל מוכנות מבצעית גבוהה בשגרה ובחירום בכל זירה ומרחב, בדגש על הזירה הצפונית. הגדוד מצטיין בטיפול במשרתיו ובהוצאה לפועל של תהליכי בניין כוח.

 

  • גדוד לוחמי המילואים של שייטת 13
    במהלך השנה האחרונה הגדוד לקח חלק משמעותי במשימות מבצעיות רבות, ביניהן פעילות מבצעית לסיכול טרור ביהודה ושומרון, וסיוע למאמץ החזרת המשילות של פיקוד הדרום בשטחי האש של צה״ל כנגד חממות הסמים הלא חוקיות בנגב. כמו כן, במהלך השנה החולפת, הגדוד ביצע אימונים רבים לשיפור המוכנות למלחמה. בנוסף, הגדוד מבצע מפגשים קבועים בנושא לכידות, מורשת ובהקשרי צבא וחברה.

 

  • גדוד 7107 בפיקוד הדרום
    גדוד הנדסה של חטיבת הנח"ל, בעל עבר מבצעי עשיר. הגדוד נטל חלק בכל מלחמות ומערכות ישראל מהקמתו ועד היום כאשר הוא מתאפיין במקצועיות, יוזמה ויצירתיות של אנשי מילואים חדורי שליחות ומחויבות. השנה חוגג הגדוד 50 שנה להיווסדו. הלב הפועם של הגדוד הוא אנשיו, הפועלים במצוינות, מסירות ומחויבות יוצאת דופן.

 

  • גדוד 8110 בפיקוד הדרום
    גדוד חי״ר מתמרן אשר פועל רבות לבניית הכשירות המבצעית. במהלך השנה האחרונה פעל הגדוד בעצימות ובמוטיבציה גבוהה ביותר וביצע קרוב ל000,12 ימי מילואים באימונים ובתעסוקה מבצעית.

 

  • יחידת הסריקה וזיהוי החללים (5645) בפיקוד הדרום
    גדוד הסריקה המבצעי ביותר בצה״ל. משמש כמוקד ידע ומסייע באימוני מסגרות מקבילות ובכתיבת עבודות מטה בחיל הרבנות. מפקדי הפלוגות שותפים לכלל התרגילים החטיבתיים כדי לייצר חיבור ואורגניות למול האוגדות המתמרנות.
  • יחידת לוחמה בטרור 7707 (לוט"ר אילת) בפיקוד הדרום
    יחידת עילית של אוגדה 80 בפיקוד הדרום, מהווה יחידת השתלטות במרחב העיר אילת והערבה. היחידה מתבססת באופן מלא על לוחמים ומפקדים במילואים בעלי הכשרה קרבית מובחרת אשר מתגוררים בעיר אילת ובמרחבה. אנשי המילואים משרתים מתוך תחושת שליחות ורצון לתת מענה מהיר לכל אירוע טרור שעלול לקרות בגזרה.

 

  • מפקדת חטיבת "המחץ" (14) בפיקוד הדרום
    חטיבה 14 הינה חטיבת מילואים בעוצבת "סיני" (אוגדה 252) בפיקוד הדרום. מפקדת חטיבה 14 מוכנה וזמינה להפעלה מהירה לצורך ביצוע משימות הגנה והתקפה ברצועת עזה או בכל מקום אשר תידרש לכך. אנשי החטיבה איכותיים, בעלי מוטיבציה ותחושת מסוגלות לעמוד בכל אתגר מבצעי. 50 שנים לאחר שהחטיבה איבדה מאות מלוחמיה במלחמת יום כיפור, מקבלת את ההצטיינות וממחישה את המשכיותה במערכות ישראל שהיו ויהיו בעתיד.

 

  •  יחידה 223 בפיקוד הצפון
    גדוד חיל הרגלים 223 הינו גדוד מתמרן השייך לחטיבת ׳כרמלי׳ בעל עבר מבצעי מפואר. גדוד אשר פועל רבות בכלל ההיבטים באופן ייחודי ובהתאם לערכיו, ביוזמה ובאנשים שלו שמובילים אותו להיות גדוד מצטיין.

 

  • יחידה 5030 בפיקוד הצפון
    העקרונות המובילים של הגדוד הם מצוינות, מקצועיות, יסודיות וגמישות רוח הלחימה.השתתפו במבצע "שובר גלים" במסגרתו גויס הגדוד בהתראה קצרה והיה בין הגדודים הלוחמים הראשונים שהופעלו בצו מיוחד.

 

  • גדוד 404 בפיקוד הצפון
    גדוד תותחנים במילואים השייך לחטיבה 282 .הגדוד השתתף בלחימה במרבית המלחמות והמבצעים המשמעותיים של מדינת ישראל. בשנה החולפת הגדוד פעל בכמה גזרות וביצע תעסוקה מבצעית כחודש בהגנה על קו התפר בחטיבה המרחבית יהודה והשתתף בקביעות בתרגילים בניהם תרגיל אוגדת 36 שהתקיים בשבוע שעבר.

 

  • היחידה לפינוי שלגים (9810) בפיקוד הצפון
    משימתה של פלוגת פינוי השלגים בחטיבה היא ניוד הכוחות בתקופת החורף, פתיחת צירים ופילוס הדרכים בגזרת החרמון. הפלוגה עצמאית בתפקודה ביום יום ומהווה עוגן מבצעי משמעותי עבור גדודים המבצעים תעסוקה בחרמון.

 

  • מפקדת עוצבת "המפץ" (אוגדה 146) בפיקוד הצפון
    העוצבה השתתפה בשלל מלחמות ישראל וכיום היא משמשת כאוגדת המילואים הגדולה ביותר. העוצבה עוסקת בתפיסת קווים מבצעיים, אימונים והובלת תרגילי הפתע ״מפץ צפוני״ אשר מתרגלים את הגדודים הסדירים אשר תופסים קו בגזרה הצפונית. המפקדה מבצעת עבודה משמעותית ותורמת רבות לטיוב וניהול יעיל של כוח האדם באוגדה.

 

  • מפקדת חטיבת אלכסנדרוני (3) בפיקוד הצפון
    חטיבת אלכסנדרוני הוקמה בשנת 1948 ומיועדת למשימות הגנה והתקפה במרחב אוגדת "הגליל" (91) וכן למשימות נוספות בגזרות השונות. החטיבה מבוססת ברובה על מערך המילואים.

 

  • גדוד 2855 בפיקוד המרכז
    גדוד צנחני המילואים הראשון בצה״ל, הגדוד לחם בכל מלחמות ישראל ובמבצעים השונים ככוח צנחנים מובחר ששם בראש מעייניו את העיסוק המתמיד בפיתוח כוח אדם ושמירה על רוח לחימה. נתוני ההתייצבות והכשירות של הגדוד גבוהים מאוד והוא מהווה דוגמא ומופת לכל גדודי הצנחנים בסדיר ובמילואים.

 

  • גדוד חיל רגלים קל 8106 בפיקוד המרכז
    הגדוד מורכב מיוצאי יחידות עילית, המרכיבים משפחה לוחמת המכבדת את לוחמיה ומפקדיה. הגדוד מוביל ביכולותיו המקצועיות והמבצעיות ובאנשיו הרתומים שמתנדבים לשרת מתוך זכות. הוכרז כגדוד החוד של החטיבה המרחבית יהודה.

 

  • גדוד חיל רגלים קל 43 בפיקוד המרכז
    הגדוד הוקם במלחמת העצמאות, לחם במערכות ישראל בחזיתות השונות ובשנים האחרונות עוסק בהגנה בחטיבה המרחבית בנימין שבפיקוד המרכז. לוחמי הגדוד מתייצבים באחוזי גיוס גבוהים לכל משימה מתוך תחושת שליחות עמוקה וערבות הדדית. הגדוד מצטיין ביוזמה, ערכים ובחינוך לאהבת הארץ.

 

  • גדוד חיל רגלים קל 9311 בפיקוד העורף
    גדוד מוביל במחוז הצפוני של פיקוד העורף. תפקיד הגדוד בחירום למנוע הפרעות סדר ולאפשר
    תנועת כוחות בגזרתו. בשגרה מבצע הגדוד תעסוקה מבצעית בגזרת יהודה ושומרון.

  • נפת לכיש בפיקוד העורף
    הנפה משמשת יחידה מלוכדת, שבה פועלם כולם ברעות למטרה אחת: הגנה על המדינה והצלת חיים בחירום. בשלוש השנים האחרונות הובילה הנפה את התמיכה בעורף במרחב לכיש תוך גילוי מקצועיות, אחריות ורעות.